AMP.- SegurCaixa Adeslas guanya 191 milions el 2016, un 35,8% més

  • La companyia presentarà el seu nou pla estratègic 2018-2020 a final d'any

VilaWeb
07.03.2017 - 12:52

La companyia presentarà el seu nou pla estratègic 2018-2020 a final d’any

MADRID, 7 (EUROPA PRESS)

SegurCaixa Adeslas ha tancat l’exercici 2016 amb un benefici net de 191 milions d’euros, un 35,8% més que l’any anterior, i ha millorat un 8,6% els ingressos per primes, fins als 3.289 milions d’euros.

La companyia, integrada en el Grup Mutua Madrileña i participada per CaixaBank, atribueix aquesta alça del benefici a la millora del ràtio combinat, que se situa en el 89,2%, beneficiat, al seu torn, pel canvi de mix i per una menor sinistralitat en rams “importants” per a l’asseguradora.

Segons ha explicat en roda de premsa el conseller director general de SegurCaixa Adeslas, Javier Murillo, l’aportació del ram de Salut al marge de la companyia ronda el 55%, Multirisc el 20%, Accidents i rams similars un altre 20% i la resta de rams, un 5%.

En l’exercici 2016, la companyia ha afermat el seu lideratge en Salut, amb un volum de primes de 2.205 milions d’euros i ha elevat la seva quota de mercat en 0,4 punts, fins al 28,5%.

També s’ha consolidat com l’entitat que, de forma individual, ha aconseguit un creixement més important d’entre les primeres del rànquing de No Vida i ha duplicat la seva quota de mercat en aquest ram des del 2009, fins a situar-la en el 10%.

“Aquesta dada és el bon reflex de l’ambició de lideratge que té la companyia”, ha explicat el president executiu de l’asseguradora, Javier Mira, qui ha subratllat que el creixement registrat el passat exercici es va aconseguir de forma rendible.

Per la seva banda, el nombre de clients ha aconseguit els sis milions, un 7,2% més respecte a l’any anterior, una xifra que s’ha aconseguit gràcies a la bona evolució de tots els segments, segons ha explicat la companyia.

“Les xifres mostren la solidesa de la companyia i l’èxit d’un model de negoci que ens permet créixer més que el mercat”, ha destacat Mira.

LIDERATGE EN SALUT

El bon comportament de les primes de nova producció, especialment en els rams de Salut i Multirisc, li han permès aconseguir els 678 milions d’euros, amb un augment del 4,2% sobre l’exercici anterior.

Adeslas ha reforçat un any més el seu lideratge en Salut i les primes obtingudes ascendeixen a 2.205 milions d’euros, un 6,7% més que el 2015, mentre que el nombre d’assegurats del ram creix un 7,8%, fins a més de 3,6 milions.

La companyia posa l’accent en el bon comportament de l’assegurança dental, en la qual la seva activitat augmenta un 20% i copa més de la meitat del mercat.

Multirisc ha superat els 483 milions d’euros en primes, amb un creixement del 13,7%, davant el 3,2% de la mitjana del sector, col·locant-se en el tercer lloc del mercat.

Per segment, destaca el bon acompliment de Llar, amb un augment del 14,5% en els seus ingressos per primes, fins als 377 milions.

El ram d’Accidents, per la seva banda, va créixer un 15,9%, amb unes primes de 121 milions d’euros, mentre que Actuacions va elevar les seves primes un 16,4%, fins als 224 milions d’euros.

La companyia destaca que aquests rams –als quals se suma decessos, amb unes primes de 117 milions d’euros– ingressen ja més de 1.000 milions l’any en primes i representen el 33% del total d’ingressos de SegurCaixa Adeslas.

NOU PLA ESTRATÈGIC

Mira ha subratllat que el principal objectiu que l’asseguradora té per aquest any és seguir creixent de “forma rendible” en un entorn de forta competència, a més d’asseure les bases que marcaran el proper pla estratègic 2018-2020, que previsiblement es presentarà al novembre.

A més, la companyia treballarà per seguir traient partit a l’avantatge competitiu que té en el sector, avançar en la digitalització i mantenir la rendibilitat en un context en el qual els costos podrien incrementar-se en el cas que augmentés la sinistralitat.

“La nostra ambició en l’exercici 2017 és el creixement. Pel que fa a la competència, és sana per a tots els intervinents al mercat, ja que obliga les companyies a ser més eficients. Donem la benvinguda a tots els competidors que vulguin afrontar el repte de prestar serveis en aquest dur mercat”, ha afirmat en referència a l’entrada de Línia Directa Asseguradora en el ram de Salut.

El president executiu de SegurCaixa Adeslas ha precisat que un altre dels seus reptes és seguir sent líders en tots rams en els quals operen, encara que ha reconegut que en alguns d’ells això “està lluny de convertir-se en realitat en el curt termini”.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor