AMP.- Méndez de Vigo, després del debat amb les CCAA sobre el pacte educatiu: “Surto reconfortat i més optimista”

  • La Comissió General de Comunitats Autònomes del Senat aprova la creació d'una ponència per a un futur acord

VilaWeb
27.03.2017 - 19:55

La Comissió General de Comunitats Autònomes del Senat aprova la creació d’una ponència per a un futur acord

MADRID, 27 (EUROPA PRESS)

El ministre d’Educació, Cultura i Esport, Íñigo Méndez de Vigo, ha afirmat que surt “reconfortat i més optimista” després del debat sobre el Pacte Social i Polític per l’Educació amb els consellers del ram i els grups parlamentaris en la Comissió de General de Comunitats Autònomes del Senat.

“Vull que aquest sigui el primer pas de molts més. Surto reconfortat i més optimista que quan vaig arribar. Hi ha idees comunes i ganes de complir amb aquest objectiu”, ha valorat el ministre després d’escoltar tots els consellers d’Educació i una dotzena de senadors, que han participat en aquest debat de sis hores de durada.

El ministre s’ha mostrat partidari de seguir treballant amb les comunitats autònomes en aquesta direcció i ha expressat el seu desig que aquesta sessió “es pugui recordar com la primera que va fer possible el Pacte Social i Polític per l’Educació”. De fet, després d’aquest debat, la Comissió General de Comunitats Autònomes ha aprovat la creació d’una ponència d’estudi en el si d’aquesta comissió del pacte educatiu.

Després dels retrets de les comunitats governades pel PSOE i nacionalistes sobre la LOMCE i les seves conseqüències, el ministre ha demanat als consellers i senadors que no s'”obstinin” a mirar el passat: “La Història ens ha d’ensenyar a saber que no hem de fer”.

Méndez de Vigo ha celebrat els “punts d’acord” després de la sessió d’aquest dimarts, com “conjugar” el dret a triar l’educació, la diversitat, el respecte a les competències autonòmiques o la diversitat de les situacions en les quals es troben. “Tot això cal englobar-ho, però no és fàcil. L’important són els principis sobre els quals cal partir per arribar a acords”, ha subratllat.

Sobre les peticions de diversos consellers d’incorporar la comunitat educativa en les negociacions del pacte i que les comunitats autònomes formin un grup de treball a aquest efecte, el ministre s’ha mostrat favorable de cercar “fórmules” per fer efectiva la seva participació i ha plantejat que el Senat, la Conferència Sectorial d’Educació i el Consell Escolar de l’Estat elaborin un document conjunt de propostes perquè “tindrà més transcendència”.

EDUCACIÓ INCLUSIVA PER A LA DISCAPACITAT

Al ministre li han precedit en la paraula una dotzena de senadors de tots els grups parlamentaris. Entre ells, ha destacat la intervenció de la senadora d’Units Podem-En Comú-En Marea Virginia Felipe, que ha fet un al·legat de l’escola inclusiva per ensenyar des de la infància a “vertebrar” la diferència en la societat i a “conviure” amb ella.

“Les persones amb discapacitat física, sensorial i cognitiva enriqueixen les classes en valors”, ha dit al ministre aquesta senadora en cadira de rodes en la tribuna de l’Hemicicle, on ha insistit que “el dia de demà, aquests nens pensaran de forma natural en les necessitats de les persones”.

Així mateix, Felipe ha advertit que “privar” la societat d’una part de si mateixa provoca desconeixement, barreres, prejudicis i discriminació. Aquesta escola inclusiva també l’ha defensat el senador de Ciutadans Tomás Marcos, que ha demanat que el pacte inclogui la superació de la “dualitat” entre escola ordinària “versus” educació especial “segregadora”.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor