AMP.- Mas veu possible el referèndum “entorn de l’estiu” si s’avancés

  • Creu que en algun moment caldrà desobeir el TC per "superar l'statu quo"

VilaWeb
31.01.2017 - 12:18

Creu que en algun moment caldrà desobeir el TC per “superar l’statu quo”

BARCELONA, 31 (EUROPA PRESS)

El líder del PDeCAT i expresident de la Generalitat, Artur Mas, ha obert aquest dimarts la possibilitat que el referèndum es faci “entorn de l’estiu” si s’avancés, tot i que descarta l’agost.

“Es farà com a màxim el setembre, o fins i tot pot ser abans, entorn de l’estiu. No serà ara al febrer ni al març. Pot ser el setembre o abans, i, com que agost no pot ser, vostès mateixos”, ha dit en una entrevista en Onda Cero recollida per Europa Press.

Després de lamentar l’actitud del Govern espanyol, ha defensat que la Constitució prohibeix la independència però no un referèndum: “El referèndum és perfectament legal si es vol. El que no és legal és la independència”.

Per a Mas, quan es convoqui d’acord amb les lleis de transitorietat jurídica que aprovi el Parlament, hi haurà un xoc de legitimitats i legalitats amb l’Estat, i creu que en algun moment caldrà desobeir el TC “per superar l’statu quo”.

Ha constatat que cal superar el 50% de vots per culminar el procés i ha reiterat que no es descarta com a candidat del PDeCAT en unes eleccions, “com no es pot descartar cap representant ni líder del partit, llevat del president Carles Puigdemont, que des del primer dia ha dit que no volia ser candidat”.

Mas ha afegit que no podria presentar-se a unes eleccions si l’inhabiliten en el judici del 9N estant Catalunya en el règim jurídic espanyol, però sí podria presentar-se fora d’aquest règim: “Amb un ordenament jurídic català, llavors canviaria tot. Tindria llibertat per presentar-me a qualsevol mena d’eleccions”.

SANTI VIDAL

L’expresident ha reconegut la seva estima pel dimitit senador d’ERC Santi Vidal perquè, segons la seva opinió, se la va jugar i el van inhabilitar com a jutge per redactar un esborrany de constitució catalana.

Tot i això, assegura que Vidal es va equivocar per parlar més del compte i no explicar la realitat –“els errors es paguen i es paguen car”– i ha aprofitat per aclarir si el Govern té les dades fiscals de tots els catalans.

Segons Mas, l’administració catalana disposa de les dades dels catalans, fet que és perfectament legal, però el fet cert és que hi ha lleis que impedeixen utilitzar aquestes bases per a determinats propòsits: “Les dades existeixen però no es poden utilitzar amb lliure albir”.

Després de preguntar-li si tot el que ha dit Vidal és mentida, ha respost que ho desconeix però que no li consta, per exemple, que hi hagi països disposats a reconèixer un Estat català, acords amb l’OTAN ni en allò relacionat amb els Mossos d’Esquadra.

JUDICI PEL 9N

Llevat una setmana perquè el jutgin pel 9N al costat de les exconselleres Irene Rigau i Joana Ortega, ha explicat que la seva defensa es basarà que “no és un judici amb base legal i sí un judici instat per la Fiscalia de l’Estat en connivència amb el Govern del PP”.

“Em jutjaran per la via penal per fer un procés participatiu que ningú va moure un dit per parar”, i ha negat que la concentració que s’està organitzant per donar-los suport vulgui pressionar els jutges.

Sobre si el Govern anima els funcionaris a demanar dia lliure dilluns per donar-li suport el primer dia de judici, ha contestat que no hi ha una instrucció però que, si volen, tenen dret a agafar-se uns dies lliures a l’any si no alteren el funcionament del servei públic: “Qui vulgui anar anirà i qui no vulgui no. Ningú passarà llista”.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor