08.01.2017 - 13:41
JERUSALEM, 8 (EUROPA PRESS)
Un mínim de quatre persones han mort i altres 15 han resultat ferides per un atac terrorista perpetrat aquest matí a Jerusalem Est quan un camió ha atropellat a diverses persones que esperaven a un autobús davant una caserna militar a l’assentament de Talpiot, segons han informat fonts policials al diari ‘The Times of Israel’.
Els morts han estat identificats de moment com tres dones i un home, tots ells entorn dels vint anys, segons ha confirmat una portaveu policial a Ràdio Israel. El conductor del camió també ha mort.
Un dels ferits més greus és una dona que ha estat traslladada a l’hospital de Shaare Zedek, inconscient. La resta dels ferits, 14, han estat repartits entre aquest hospital i el centre mèdic de Shaare Zedek, quatre d’ells en estat greu i deu amb pronòstic lleu.
Segons un conductor d’autobusos israelià, testimoni de l’incident, el camió va atropellar a un grup de soldats i va arribar fins i tot a fer marxa enrere per rematar als ferits. El conductor del camió ha acabat sucumbint pels trets rebuts, d’acord amb fonts policials.
Les primeres imatges de l’incident mostren que el vidre de la cabina del camió ha rebut un mínim de vuit trets, la majoria concentrats en el seient del conductor.
El portaveu de la Policia israeliana, Micky Rosenfeld, ha descrit l’incident com un “atac terrorista” i ha confirmat que la zona ha estat acordonada. Després, una portaveu ha confirmat la naturalesa del succés “sense gènere de dubtes”.
El camió, amb matrícula israeliana, procedia del carrer Ràfec, segons la portaveu de la policia del Districte de Jerusalem, Galit Ziv. “El terrorista va veure a un grup de persones que acabava de baixar-se de l’autobús, va accelerar i els va atropellar”, ha indicat al diari ‘Yedioth Aharonoth’.