AMP.- Foment assumirà més de 1.000 milions del túnel passant i del 50% del canal d’accés del Parc Central de València

  • Acorda realitzar el projecte per fases: una primera abordarà el canal d'accés i la segona, el túnel passant i l'estació central

VilaWeb
09.05.2017 - 14:51

Acorda realitzar el projecte per fases: una primera abordarà el canal d’accés i la segona, el túnel passant i l’estació central

VALÈNCIA, 9 (EUROPA PRESS)

El Ministeri de Foment assumirà el cost “íntegre” del túnel passant, uns 850 milions d’euros, i el 50% del canal d’accés del Parc Central, xifrat en uns 170 milions d’euros, per la qual cosa en total el departament que dirigix Íñigo de la Serna desembossarà més de 1.000 milions d’euros en l’execució d’esta obra que, segons ha recordat, porta “sis anys de paràlisi”.

Esta decisió ha sigut aprovada en la reunió del Consell d’Administració de València Parc Central Alta Velocitat 2003 S.A en la qual han participat, a més del ministre, l’alcalde de València, Joan Ribó, i la consellera d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, María José Salvador i on s’ha aconseguit un acord per a la realització del projecte del Parc Central per fases: una primera centrada en la construcció del canal d’accés i una segona en la qual s’abordarà el túnel passant i l’estació central.

De la Serna, ha explicat que l’escenari d’actuació començarà amb l’encàrrec de l’elaboració d’un nou projecte de construcció del canal d’accés, a càrrec de Foment a través d’Ineco, perquè en el període 2017-2018 estiga llest un nou conveni i es puga aprovar el projecte del canal d’accés per a començar la seua licitació en 2018.

Simultàniament, s’actualitzarà la tramitació de l’estudi informatiu del túnel passant i se sotmetrà al tràmit d’avaluació ambiental per a poder avançar “el més ràpid possible”.

Respecte a l’estació central, el ministre ha eludit donar terminis i ha indicat que la seua definició es realitzarà en una fase posterior i en espera de la redacció del nou conveni del projecte. “Seguirem treballant en el projecte, però entenem que amb el que hi ha ja tenim per on començar”, ha puntualitzat.

De la Serna ha justificat la falta d’inversió en el Parc Central i en altres projectes d’integració ferroviària a Espanya per part de la seua antecessora en el càrrec, Ana Pastor, a la difícil conjuntura econòmica que hi havia en el país. No obstant açò, ha remarcat que ara les coses han canviat i hi ha un “gir polític” i el seu departament està disposat a “aportar”.

VALÈNCIA “HO MEREIX”

Per al ministre, el projecte porta “massa temps parat”, per la qual cosa considera que “no és possible” mantindre esta situació de “paralització per més temps”. Al seu juí, el Parc Central és una obra “importantíssima” tant per a la ciutat com per a la Comunitat Valenciana.

En este sentit, ha destacat la voluntat del seu departament a seguir “avant” amb les actuacions perquè “mereix la pena fer un sobreesforç en la reforma del projecte” per a poder “llançar-lo el més prompte possible”. “València ho mereix”, ha remarcat.

Per la seua banda, Salvador ha valorat “positivament l’acord, que contempla un pressupost total de 2.200 milions amb una execució de 15 anys, perquè suposa “plantejar el futur amb realisme” i començar una obra “important” tant per a València, com la Comunitat i Espanya en incloure el túnel passant que també afecta el Corredor Mediterrani.

Així mateix, ha destacat el pas adoptat este dimarts per a començar a treballar en el projecte del que espera poder comprovar “en breu” la “realitat” i posar “blanc sobre negre” en la ciutat.

“AÇÒ ÉS EL COMENÇAMENT DE LA SOLUCIÓ”

En similars termes s’ha pronunciat Joan Ribó qui ha destacat que este acord és el “començament per a buscar la solució definitiva a la integració ferroviària de la ciutat” que “portava temps somiant amb ella”.

Després de lamentar que les actuacions en el desenvolupament del Parc Central portaven “anys parades”, Ribó ha subratllat: “Esta alternativa possibilita plantejar amb optimisme la integració ferroviària a València”, ha resolt l’alcalde.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor