14.02.2017 - 18:59
El pavelló d’Espanya acollirà 67 empreses enfront de les 60 del 2016
BARCELONA, 14 (EUROPA PRESS)
El Mobile World Congress (MWC) 2017 superarà les 100 empreses catalanes participants amb un rècord de 105 companyies –17 més que el 2016–, de les quals 68 –incloent-hi cinc centres tecnològics– comptaran amb el suport de la Generalitat, en tres localitzacions.
Ho ha anunciat aquest dimarts en roda de premsa el conseller d’Empresa de la Generalitat, Jordi Baiget, juntament amb el secretari d’Estat per a la Societat de la Informació i Agenda Digital, José María Lassalle; l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau; el director de la Fundació Mobile World Capital Barcelona, Aleix Valls, i el director general de Fira de Barcelona, Constantí Serrallonga.
Han presentat junts les activitats de la Fundació Mobile World Capital Barcelona del 20 de febrer al 2 de març amb motiu del MWC, que tindrà lloc del 27 de febrer al 2 de març al recinte Gran Via de Fira de Barcelona, amb activitats paral·leles al recinte Montjuïc.
Les tres localitzacions en què es distribuiran les 68 empreses catalanes recolzades per la Generalitat seran l’estand Catalonia (44 organitzacions en 800 metres quadrats), l’àrea App Planet (16 en 200 metros quadrats) i el nou espai Catalonia Drones (9, incloent Eurecat, que també és a l’estand Catalonia, en 60 metros cuadrados).
CONGRÉS 4YFN
També hi haurà presència catalana en una de les activitats del recinte Montjuïc, el IV congrés per a emprenedors 4YFN, que inclourà 35 start-up catalanes amb el suport del Govern a través d’Acció i l’Institut Català de les Empreses Culturals.
El pavelló d’Espanya acollirà al congrés 4YFN 30 start-up espanyoles més cinc d’especialitzades en ciberseguretat; i al MWC, l’Administració central donarà suport a 67 empreses –enfront de les 60 del 2016–, segons Lassalle.
A més, la Fundació Mobile World Capital Barcelona, juntament amb la Generalitat i amb la col·laboració de la GSMA –associació que agrupa la indústria mòbil mundial i impulsa el MWC–, han seleccionat 100 empreses catalanes de sectors diferents a les TIC perquè, gràcies al MWC, identifiquin oportunitats que els poden aportar les noves tecnologies, donant continuïtat a una prova pilot realitzada el 2016.
Respecte a les reunions de negocis que impulsa cada any la Generalitat, en aquesta edició del MWC hi ha 600 inscrits de 41 països per tenir trobades bilaterals amb empreses catalanes, i Acció rebrà 21 delegacions comercials de tot el món interessades en el sector TIC català.
Baiget ha recordat que el sector TIC català de components i serveis suma 84.600 treballadors, 12.800 empreses (el 2% del total) i més de 14.000 milions d’euros de facturació.
ACTES PARAL·LELS
El Mobile World Centre, al costat de la plaça de Catalunya de Barcelona, tornarà a mostrar les novetats de dispositius mòbils que les grans empreses tecnològiques –Samsung, Huawei, LG, Motorola by Lenovo, Alcatel i Hisense– portaran al MWC, la qual cosa preveu atreure més de 20.000 ciutadans.
També hi ha més de 1.100 inscrits per a activitats que es programaran en els 10 districtes de la capital catalana durant la primera Mobile Week Barcelona, i uns 20.000 escolars de tota Espanya participaran en el I festival YoMo, per despertar el seu interès per la ciència i la tecnologia.
Abans del congrés, la II Mobile Lunch Barcelona reunirà més de 350 professionals de pimes i empreses tecnològiques per expandir la digitalització a tots els sectors de la indústria, amb un cara a cara entre el director de la Fundación Mobile World Capital Barcelona, Aleix Valls, i el president de Seat, Luca de Meo.
Valls ha afirmat en la roda de premsa d’aquest dimarts que “programar s’ha convertit en el nou anglès” com a eina necessària per al món laboral, atès que la digitalització abasta tots els àmbits de l’economia i la vida quotidiana.
COHESIÓ SOCIAL I COMPETITIVITAT
L’alcaldessa de Barcelona ha destacat el paper que pot jugar la tecnologia per reduir desigualtats i millorar la cohesió social, aprofitant un esdeveniment internacional que cada any és més reeixit que l’anterior.
El director general de Fira de Barcelona, Constantí Serrallonga, ha celebrat que “és un avantatge competitiu” tenir el MWC a Barcelona, i que la Mobile World Capital Barcelona estén l’impacte a l’economia i la societat durant tot l’any.
Sobre l’organització d’un esdeveniment que preveu atreure més de 100.000 persones de 200 països, ha reconegut que és d'”alta complexitat” –el muntatge va començar el 15 de gener–, però que obliga Fira a treballar per l’excel·lència i la situa en el panorama internacional.