AMP.- El TSJC condemna Mas a 2 anys d’inhabilitació pel 9N i l’absol de prevaricació

  • El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) ha condemnat l'expresident de la Generalitat, Artur Mas, a dos anys d'inhabilitació per a càrrecs públics electius locals, autonòmics o estatals per desobeir el Tribunal Constitucional (TC) amb la consulta sobre la independència de Catalunya del 9 de novembre del 2014, i a una multa de 36.500 euros.

VilaWeb
13.03.2017 - 13:24

BARCELONA, 13 (EUROPA PRESS)

El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) ha condemnat l’expresident de la Generalitat, Artur Mas, a dos anys d’inhabilitació per a càrrecs públics electius locals, autonòmics o estatals per desobeir el Tribunal Constitucional (TC) amb la consulta sobre la independència de Catalunya del 9 de novembre del 2014, i a una multa de 36.500 euros.

El tribunal condemna l’ex-vicepresidenta Joana Ortega a un any i nou mesos d’inhabilitació i a una multa de 30.000 euros; i l’exconsellera d’Ensenyament Irene Rigau a un any i sis mesos i a una multa de 24.000 euros, ambdues també per desobediència, però en el seu cas com a col·laboradores necessàries; i els tres queden absolts de prevaricació administrativa.

El president del TSJC i ponent de la sentència, Jesús María Barrientos, ha procedit a la lectura de la decisió en presència dels advocats dels tres a la sala civil i penal aquest dilluns a les 13 hores.

FISCALIA

Fiscalia sol·licitava per a Mas deu anys d’inhabilitació com a autor dels delictes de desobediència i prevaricació, i nou anys per a Ortega i per a Rigau com a cooperadores necessàries, i el judici va quedar vist per a sentència el 10 de febrer.

El fiscal Emilio Sánchez Ulled va considerar que en el judici havia deixat clar que els acusats van desobeir de forma “palesa, clara i capritxosa” la suspensió del TC i que no només van seguir amb els preparatius –com els tres van defensar en el judici– sinó que els van intensificar de forma determinant després del veto.

Pels mateixos delictes està pendent de sentència del Tribunal Suprem (TS) el diputat de PDeCAT al Congrés i llavors conseller de la Presidència, Francesc Homs, ja jutjat la setmana del 27 de febrer per l’alt tribunal i per qui la Fiscalia demana nou anys d’inhabilitació.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor