AMP.- Associacions en defensa de la bicicleta critiquen que la Síndica de Barcelona demani tenir assegurança

  • La Coordinadora Estatal d'Associacions en Defensa de la Bicicleta (ConBici) ha criticat aquest dimecres que la Síndica de Greuges de Barcelona, Maria Assumpció Vilà, hagi instat a regular l'obligatorietat de disposar d'una pòlissa d'assegurances a tercers quan es condueix una bicicleta.

01.02.2017 - 14:35

BARCELONA, 1 (EUROPA PRESS)

La Coordinadora Estatal d’Associacions en Defensa de la Bicicleta (ConBici) ha criticat aquest dimecres que la Síndica de Greuges de Barcelona, Maria Assumpció Vilà, hagi instat a regular l’obligatorietat de disposar d’una pòlissa d’assegurances a tercers quan es condueix una bicicleta.

En un comunicat, l’entitat ha mostrat la seva preocupació davant de la petició de Vilà a l’Ajuntament de regular la circulació de bicicletes amb una assegurança obligatòria, matrícules i el control de la normativa del lloguer de bicicletes d’ús turístic.

ConBici ha rebutjat aquestes mesures perquè considera que “desincentiven” l’ús de la bicicleta i no redueixen les xifres d’accidentalitat, que qualifiquen de poc significatives, i destaquen que la llei eximeix les bicicletes de tenir una assegurança obligatòria.

Per aquests motius, l’entitat va demanar aquest dimarts en la sessió plenària del Pacte de la Mobilitat de l’Ajuntament que el Govern municipal i el Pacte es posicionin en contra de les mesures proposades per la Síndica.

ConBici ha assenyalat que l’Ajuntament es reunirà amb Vilà aquest divendres, i fonts de la Sindicatura han detallat a Europa Press que la trobada va ser sol·licitada per Vilà fa temps i serà amb la regidora de Mobilitat i d’Horta-Guinardó, Mercedes Vidal, amb la qual abordaran previsiblement aquest assumpte, però també amb molts altres.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor