26.04.2017 - 13:47
El grup enfila un exercici rècord d’inversió mentre atén la italiana
MADRID, 26 (EUROPA PRESS)
Abertis no ha rebut oferta formal i concreta d’Atlantia una setmana després que el passat 18 d’abril la companyia italiana plantegés la integració dels dos grups per conformar un gegant mundial de concessions d’infraestructures.
“Fins al dia d’avui no tenim una oferta concreta, ni una valoració específica o cap detall sobre el preu o altres condicions d’una potencial oferta sobre les quals la companyia es pugui manifestar”, ha indicat el director de Finances i de Desenvolupament Corporatiu de la companyia espanyola, José Aljaro.
El directiu ha assegurat que de moment Abertis no té més informació sobre les intencions d’Atlantia que les que ja va comunicar al mercat fa una setmana i que desconeix quan es podran materialitzar.
El grup que dirigeix Francisco Reynés va notificar el 18 d’abril que havia rebut una oferta “preliminar” del grup d’autopistes italià d’abordar una operació corporativa, per la qual cosa estudiava el llançament d’una OPA amistosa.
“Entenc l’interès davant la potencial operació, però no puc contestar a preguntes sobre aquest tema”, ha sostingut Aljaro en la presentació de resultats trimestrals d’Abertis.
Abertis segueix sense notícies formals d’Atlantia a pesar que el conseller delegat del grup italià, Giovanni Castellucci, digués que no farien esperar gaire el mercat per conèixer els detalls de l’operació.
En ocasió de la junta d’accionistes de la firma transalpina, el primer executiu es va limitar a remarcar el seu interès a abordar una operació “amistosa” i que estigui acordada i compti amb la connivència de Criteria CaixaHolding.
L’eventual integració d’Abertis i Atlantia conformaria un nou gegant de les concessions d’infraestructures de transport participat per la família Benetton i Criteria, actuals primers socis de les empreses amb un 30,1% i un 22,3% de la seva capital, respectivament.
La corporació resultant, que capitalitzaria uns 35.000 milions d’euros, gestionaria una xarxa de 13.600 quilòmetres d’autopistes repartides en vuit països, a més dels satèl·lits d’Hispasat i un grup d’aeroports, entre ells, els dos de Roma. Aquesta cartera d’actius generaria ingressos anuals d’uns 10.400 milions d’euros.
EN CONVERSA AMB EUTELSAT
Abertis segueix així atempta a l’eventual proposta formal d’Atlantia ja que enfila un exercici rècord d’inversions, atès que a tancament del primer trimestre ja sumen més de la meitat que les de tot el 2016.
La companyia ha destinat un total de 2.210 milions d’euros des de principi d’any a fer-se amb el 100% de la seva filial d’autopistes a França, primer mercat del grup, en prendre el 49% que no controlava en diferents operacions que conclouran aquest proper mes d’any.
A aquesta operació se suma l’adjudicació d’una nova autopista al Brasil, anunciada aquest dimecres, per 353 milions, i els compromisos d’inversió en la seva actual cartera de vies de pagament.
A més, en l’àmbit dels satèl·lits, Abertis segueix negociant amb Eutelsat per a l’eventual presa del 33,6% d’Hispasat en mans de la firma francesa, amb la qual espera aconseguir un acord en els propers mesos.
Abertis incrementarà així les seves inversions a pesar que finalment no prosperaran les ofertes de compra d’autopistes que tenia plantejades al Regne Unit i Mèxic, en el primer cas pel preu de l’actiu i en el segon, per suspendre’s l’operació.
De moment, i en espera d’una possible proposta de fusió amb Atlantia, Itàlia ha tornat a figurar en el mapa de principals mercats del grup que dirigeix Francisco Reynés, després que tornés a aquest mercat el passat any amb la compra de dues autopistes.
En concret, aquest mercat, representat en el seu consell amb l’exministre Enrico Letta com a vocal independent, va aportar 105 milions als ingressos (el 8% del total) i 43 milions a l’Ebitda (el 5%).