Albiol (PP) planteja portar els comptes al Consell de Garanties Estaturàries amb el PSC i C’s

  • Anuncia la convocatòria de la Junta Directiva del PP català per al 18 de febrer

VilaWeb
30.01.2017 - 13:51

Anuncia la convocatòria de la Junta Directiva del PP català per al 18 de febrer

BARCELONA, 30 (EUROPA PRESS)

El coordinador general del PP català, Xavier García Albiol, ha plantejat aquest dilluns portar els Pressupostos de la Generalitat al Consell de Garanties Estatutàries (CGE) juntament amb el PSC i C’s perquè l’òrgan dictamini si els comptes són legalment viables.

En roda de premsa a la seu del seu partit després de la reunió del Comitè de Direcció, al qual ha assistit el cap de gabinet del Govern espanyol, Jorge Moragas, Albiol ha reconegut que el PP ha parlat “de manera no oficial” amb el PSC i C’s sobre demanar un dictamen del CGE.

“Farem totes aquelles accions que estiguin en la nostra mà des d’un punt de vista d’acció política i jurídica perquè (els comptes) no puguin entrar en vigor”, ha comentat després de preguntar-li sobre aquesta possibilitat, per al que el PP necessita al suport de com a mínim un altre grup parlamentari.

Ha negat que l’anomenada ‘operació diàleg’ surti “tocada” pel ‘sí’ de la CUP als Pressupostos del Generalitat perquè, segons la seva opinió, el Govern espanyol ha de complir amb les seves obligacions a Catalunya en matèria d’inversions.

“El Govern té una actitud irresponsable i està posant en risc la convivència a Catalunya”, ha subratllat, ha criticat que els comptes de l’executiu no són prou socials i ha opinat que no resolen les necessitats dels catalans.

JUNTA DIRECTIVA DEL PP CATALÀ

Ha anunciat que el PP català farà la reunió de la seva Junta Directiva el pròxim 18 de febrer, dia que es convocarà oficialment el congrés nacional de la formació a Catalunya, previst per als dies 25 i 26 de febrer, i que serà l’última junta presidida per l’actual dirigent, Alícia Sánchez-Camacho.

Ha afirmat que se sent “orgullós” que els compromissaris hagin presentat més de 100 esmenes perquè, segons la seva opinió, això demostra que el PP català és un partit que té inquietuds i voluntat d’influir en la dinàmica del PP a nivell nacional.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Fer-me'n subscriptor