Alberto Izquierdo encapçala les llistes del PAR a les eleccions aragoneses

  • El Partit Aragonès es decanta per candidats joves i cares noves a les circumscripcions de Terol, Saragossa i Osca, sense cap candidat destacat de la Franja de Ponent

VilaWeb
El candidat del PAR a la presidència de l’Aragó, Alberto Izquierdo.
05.01.2026 - 01:41
Actualització: 05.01.2026 - 07:48

El Partit Aragonès (PAR) ha presentat les llistes per a les eleccions autonòmiques de l’Aragó, previstes per al 8 de febrer. El president del partit i candidat a la presidència, Alberto Izquierdo, encapçala la candidatura per la circumscripció de Terol. Francisco Nasarre serà el número u per Saragossa i María Ángeles Roca per l’Alt Aragó.

Izquierdo, que també és el president del PAR, ha remarcat que aquestes llistes representen “el nou Partit Aragonès, la renovació completa de dalt a baix d’un partit que vol transformar-se i que, segons la nostra opinió, ho està aconseguint amb homes i dones molt joves, diversos d’ells menors de 30 anys”. Segons ell, aquest jovent representa el territori que “ja gestionen als municipis als quals pertanyen com a batlles i batllesses”.

Ha destacat que les llistes són, en paraules seves, “pur Partit Aragonès, pur territori, pura gent jove amb ganes de defensar l’Aragó; sense lligadures, sense vetos i sobretot sense ordres de ningú. A nosaltres Madrid no ens dirà què hem de fer. Per a nosaltres, els aragonesos són el primer”.

La candidatura per la circumscripció de Terol la lidera Alberto Izquierdo, actualment l’únic diputat autonòmic que conserva el PAR i alcalde de Gúdar des del 2003, any en què va ser el batlle més jove de l’estat espanyol. Ha desenvolupat la seva trajectòria política tant a la comarca de Gúdar-Javalambre com a la Diputació Provincial de Terol, de la qual fou vicepresident del 2019 al 2023. A més, exerceix de portaveu del PAR a les Corts de l’Aragó.

A Izquierdo l’acompanyen Cristina Navarro (número dos), directora de l’Institut Aragonès de la Joventut; Ramiro Domínguez (3), regidor del PAR a Alcanyís; Marta Sancho (4), batlessa d’Alloza i diputada provincial; i Carlos Gracia (5), president de l’Assemblea Municipal del PAR a Terol. La resta de la candidatura es completa amb batlles, regidors i membres de diverses comarques de Terol.

Francisco Nasarre, secretari general del partit, figura com a cap de llista per Saragossa. És diplomat en Administració d’Empreses i màster en Direcció d’Empreses per la Universitat de Saragossa. És regidor de l’ajuntament de Zuera des del 2007 i conseller a la Comarca Central.

A la candidatura el segueixen Susana Garrido, regidora a Casp; José Luis Frisa, de Calataiud (3); María Olga Salas (4) i José Ángel Bolea (5), ambdós de Saragossa. També hi ha càrrecs i membres del partit de diverses localitats de la província.

Quant a l’Alt Aragó, la candidatura l’encapçala María Ángeles Roca, tècnica superior en administració i amb estudis en ciències polítiques, que ha estat batlessa d’Albelda i ha tingut diverses responsabilitats a la política local des del 2007. El segueixen Javier Labat, batlle d’Abizanda; Susana Puyuelo, de Barbastre; Francisco Villellas, batlle de Sariñena, i María Eugenia Gabás, d’Osca. Completen la llista càrrecs i membres del PAR d’arreu de la província.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor