21.08.2025 - 18:36
|
Actualització: 21.08.2025 - 18:38
L’Ajuntament de Barcelona s’ha pronunciat finalment sobre la polèmica de la gelateria de la Vila de Gràcia que va discriminar clients que empraven el català. El tinent de batlle de Seguretat, Albert Batlle, ha remarcat que hi havia una normativa que s’havia de complir i ha advertit que calien instruments perquè el compliment de la llei lingüística fos efectiu. En una entrevista a RAC 1, Batlle ha reconegut que la ciutat era en una situació d’emergència lingüística i ha defensat la creació de la figura de la comissionada de l’Ús Social del Català, encapçalada per la periodista i activista cultural Marta Salicrú. “El dret de ser atès en català i la normalització lingüística són temes delicats, però cal afrontar-los amb diàleg, equilibri i convenciment, que són elements bàsics de la convivència”, ha dit.
La polèmica va esclatar arran d’una denúncia d’una veïna que va relatar haver estat menyspreada per parlar en català dins l’establiment. Segons que va explicar a VilaWeb fa uns quants dies, l’encarregat de la gelateria li va etzibar: “Si et dic que això és el Regne d’Espanya, tu què em dius?”, després de refusar d’atendre-la en català.
El cas, que ja es va viralitzar a les xarxes, va evidenciar un historial llarg de respostes catalanòfobes del local en les ressenyes de Google. Dimarts la façana del local va aparèixer plena de pintades i adhesius, i fins i tot un diari argentí s’ha fet ressò de la polèmica defensant la gelateria.