06.02.2017 - 16:28
GIRONA, 6 (EUROPA PRESS)
La marca d’embotits Casademont va duplicar les seves vendes a Rússia el 2016 i preveu créixer un 50% aquest 2017, ha informat aquest dilluns la companyia gironina, que ha declinat oferir xifres absolutes.
Fins ara, la majoria de vendes es concentraven a Moscou i Sant Petersburg, però aquest any la firma preveu continuar amb la seva expansió al mercat rus i introduir-se en altres grans urbs del país, ha exposat en un comunicat.
Fa dos anys, Casademont va arribar a un acord amb Atria, el grup de capital finlandès i amb planta d’elaboració a Sant Petersburg, per produir localment a Rússia i comercialitzar els seus productes a través de la seva xarxa de distribució a canvi d’un ‘royalty’ per cada quilo de producte venut.
Des de finals del 2014, Atria elabora diversos productes amb la marca Casademont: Fuet extra, llonganissa extra, llonganissa muntanya i la gamma de xoriços, en peça i per talls, amb l’objectiu d’ampliar la gamma de productes fabricats i venuts en el mercat rus.
Casademont va iniciar les seves exportacions a Rússia fa més d’una dècada com a part de l’estratègia per a la internacionalització, que va arrencar el 1992 als països de la Unió Europa i Europa de l’Est.
Actualment, les vendes de Casademont fora del mercat espanyol ascendeixen al 55%, amb l’objectiu d’aconseguir el 70% en dos anys, i la companyia exporta als cinc continents amb especial demanda per part dels països del centre d’Europa i Sud-amèrica, mentre que ara com ara els esforços de la companyia estan centrats a consolidar el seu mercat a Amèrica del Nord.