26.09.2025 - 11:52
|
Actualització: 26.09.2025 - 12:11
AENA ha defensat el seu model de governança centralitzat de l’aeroport Josep Tarradellas Barcelona-el Prat i de la resta de la xarxa aeroportuària. En un comunicat, ha sortit al pas de la carta enviada per TCI Fund a l’operadora, “un dels accionistes rellevants” de la societat, sobre la preocupació expressada davant “l’escalada de pressions reguladores i polítiques”, segons que ha informat Expansión. En la missiva, aquest fons li ha reclamat un “compromís inequívoc” per mantenir la gestió actual. L’operadora ha recalcat “la importància de la gestió integrada” i que la seva “preservació” ha permès “el desenvolupament eficient” de les infrastructures a l’estat espanyol.
La companyia que presideix Maurici Lucena ha deixat clar que actualment “no hi ha cap proposta, projecte o decisió política” que apunti cap a una governança dels aeroports a càrrec de les comunitats autònomes. AENA ha garantit que, en el cas que hi hagués novetats al respecte, adoptaria les mesures “necessàries en defensa de l’aplicació de la legalitat vigent, de l’interès societari d’AENA”.
L’operadora ha recordat la importància de conservar aquest model dels aeroports en un moment “d’especial rellevància” davant el període de “fortes inversions” que hi ha previstes. La setmana passada el gestor aeroportuari i el govern espanyol van anunciar un pla d’inversions aeroportuàries entre 2027 i 2031, conegut com a Dora III, per valor d’uns 13.000 milions d’euros.