Ús de cookies

Aquest web utilitza 'galetes' per millorar l'experiència de navegació. Si continueu navegant entenem que les accepteu. Més informació


Notícies

Dijous  17.10.2013  06:00

Autor/s: ACN

La UE cofinançarà l'adaptació del corredor mediterrani a l'amplada de via internacional

Brussel·les anunciarà avui que pagarà 73 milions d'euros · És el 20% de les obres entre Castellbisbal i Vila-seca

Men?ame
 

La Unió Europea cofinançarà l'adaptació del corredor mediterrani a l'amplada de via internacional, exactament amb setanta-tres milions d'euros, segons que ha pogut saber l'Agència Catalana de Notícies. Brussel·les anunciarà aquest migdia que finalment esmerçarà 68,1 milions a pagar el 20% del cost de les obres en el tram entre Castellbisbal i Vila-seca, que s'hauran d'haver completat el desembre del 2015. I destinarà 4,8 milions més a pagar la meitat dels estudis per a incorporar aquesta amplada europea als 570 quilòmetres de via entre Castellbisbal i Múrcia. En total, la UE aportarà 26.000 milions d'euros a finançar els nous grans corredors ferroviaris europeus, segons l'anunci que farà avui.

L'adaptació del tram entre Castellbisbal i Vila-seca requerirà una inversió de 68.171.000 euros. El cost total de la primera fase de l'obra serà de 340.855.000 euros, i l'estat espanyol n'hi haurà de posar 272.684.000. Amb les instal·lacions ferroviàries adaptades hi podran circular trens de 750 metres de longitud i també es construiran sis parades adaptades a aquestes locomotores.

‪Es treballarà tant en la part elèctrica com a la via, als subtrams de Castellbisbal-Martorell, Martorell - Sant Vicenç de Calders i Sant Vicenç de Calders - Vila-seca. A més, es construiran instal·lacions de seguretat, senyalització i telecomunicacions en el tram entre Castellbisbal i Vila-seca. ‪Les obres, que es faran en 90 quilòmetres de doble via i en 7,3 quilòmetres de via única, permetran d'arribar fins al port de Tarragona amb amplada europea, i també a les indústries petroquímiques i als centres logístics de la zona. Les obres s'han d'haver acabat el desembre del 2015 d'acord amb les previsions de la Comissió Europea.

‪La CE també pagarà 4.877.000 euros de la primera fase dels estudis per a adaptar el tram de 570 quilòmetres entre Castellbisbal i Múrcia. S'hi guanyaran 340 quilòmetres de doble via i 230 de via única, cosa que permetrà la connexió directa amb la resta d'Europa, tant de mercaderies com de passatgers. ‪Brussel·les pagarà un 50% del cost dels estudis, que en total costaran 9.754.000 euros. Es tracta d'estudis sobre demanda, capacitat, disseny funcional, l'avaluació econòmica i financera i una anàlisi dels cost-benefici de l'obra. La UE exigeix que els estudis s'hagin enllestit el setembre del 2014.

Ahir Brussel·les va anunciar que cofinançaria amb 790.000 euros els estudis per a millorar la connexió ferroviària i els accessos per carretera al port de Barcelona. La UE pagarà el 50% del cost total del projecte, que puja a 1.580.000 euros i també forma part del corredor mediterrani. El projecte subvencionat consisteix a fer estudis sobre la nova carretera sud i els accessos ferroviaris al port de Barcelona, incloent-hi el que va al nou moll del Prat i al terminal de contenidors Tercat-Hutchison, segons que va informar la Comissió Europea.

Men?ame