El Col·legi de Periodistes demana explicacions a la Generalitat per les desqualificacions d’Antoni Bolaño a Jordi Barbeta

  • El periodista de La Vanguardia denuncia insults i amenaces del cap de comunicació de Montilla

VilaWeb

Redacció

19.03.2007 - 12:47

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

El Col·legi de Periodistes considera greus les desqualificacions que el director de comunicació de José Montilla, Antonio Bolaño, va proferir contra Jordi Barbeta. El periodista de La Vanguardia va denunciar haver rebut amenaces en aquesta carta (cal registrar-se). Segons explica, Bolaño va dir-li ‘et juro que no pararé fins que et foti’, arran de la publicació divendres de la notícia sobre la interpretació restrictiva que feia el govern espanyol de l’estatut.La notícia es referia a les al·legacions que l’advocat de l’estat havia preparat als recursos d’inconstitucionalitat contra l’estatut; les al·legacions defensaven que l’estatut era plenament constitucional, tot fent-ne una interpretació a la baixa.

Després de la publicació d’aquest article, Barbeta diu que va conversar per telèfon amb Bolaño, que va insultar-lo i amenaçar-lo.

El Col·legi de Periodistes diu que les paraules de Bolaño mereixen una actuació d’ofici i emplacen el departament de Presidència de la Generalitat a donar explicacions.

Montilla nega pressions

El president català José Montilla ha dit, en declaracions a RAC1, que des del govern no s’intenta pressionar els periodistes i que mai es farà una cosa així, ‘tinguin la tendència que tinguin’.

Des de l’oposició, el portaveu de CiU, David Madí, ha demanat la dimissió del director de comunicació de José Montilla i ha dit que el seu grup estudiarà demanar la compareixença al Parlament del secretari de comunicació del govern.

Enllaços
Comunicat del Col·legi de Periodistes de Catalunya sobre el cas.
Blocs de MÉSVilaWeb d’Antoni Vives i Jaume Ciurana.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

dldtdcdjdvdsdg
2829301234567891011121314151617181920212223242526272829303112345678
dldtdcdjdvdsdg
2829301234567891011121314151617181920212223242526272829303112345678