Nombrosos anunciants han retirat la publicitat de Google i YouTube perquè havien aparegut en pàgines web d’organitzacions racistes, d’extrema dreta o que fomenten el discurs d’odi. Noms reconeguts internacionalment, com ara la cadena Sky, Vodafone, McDonalds, L’Oreal, Audi, la BBC, The Guardian i les institucions financeres HSBC, Lloyd i Royal Bank of Scontland formen part d’una llarga llista d’empreses que han renunciat a aparèixer en els anuncis de Google.

Tot plegat ha obligat el director de Google a Europa, Matthew Brittin, a demanar disculpes als seus anunciants i a anunciar que augmentaria els filtres per a la publicitat de YouTube. ‘Hem de fer molt més en aquesta qüestió’, ha reconegut Brittin a l’Advertising Week Europe.

Google publica anuncis que apareixen quan un usuari vol veure un vídeo a YouTube. Per cada mil visualitzacions, la companyia ofereix una quantitat de 0,55 cèntims d’euro a 4,65 euros a l’usuari que publica el contingut. D’aquesta manera, segons el rotatiu britànic The Guardian, Google pot haver donat prop de 300.000 euros a pàgines de contingut xenòfob o extremista.

[VilaWeb no és com els altres. Fer un diari compromès i de qualitat té un cost alt i només amb el vostre suport econòmic podrem continuar creixent. Cliqueu aquí.]