Nombrosos anunciants es retiren de Google per haver-los relacionat amb contingut extremista

  • Marques com McDonalds o Audi, i mitjans com la BBC o The Guardian hi han retirat els anuncis · El director de Google a Europa ja ha demanat disculpes

VilaWeb
Redacció
21.03.2017 - 02:00
Actualització: 21.03.2017 - 07:47

Nombrosos anunciants han retirat la publicitat de Google i YouTube perquè havien aparegut en pàgines web d’organitzacions racistes, d’extrema dreta o que fomenten el discurs d’odi. Noms reconeguts internacionalment, com ara la cadena Sky, Vodafone, McDonalds, L’Oreal, Audi, la BBC, The Guardian i les institucions financeres HSBC, Lloyd i Royal Bank of Scontland formen part d’una llarga llista d’empreses que han renunciat a aparèixer en els anuncis de Google.

Tot plegat ha obligat el director de Google a Europa, Matthew Brittin, a demanar disculpes als seus anunciants i a anunciar que augmentaria els filtres per a la publicitat de YouTube. ‘Hem de fer molt més en aquesta qüestió’, ha reconegut Brittin a l’Advertising Week Europe.

Google publica anuncis que apareixen quan un usuari vol veure un vídeo a YouTube. Per cada mil visualitzacions, la companyia ofereix una quantitat de 0,55 cèntims d’euro a 4,65 euros a l’usuari que publica el contingut. D’aquesta manera, segons el rotatiu britànic The Guardian, Google pot haver donat prop de 300.000 euros a pàgines de contingut xenòfob o extremista.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any