La UEFA atorga a Mediapro els drets de la Champions League fins al 2021

  • La UEFA ha atorgat a Mediapro els drets d'emissió de la UEFA Champions League i Europa League per a les temporades 2018/2019, 2019/2020 i 2020/2021, segons han confirmat a Europa Press fonts coneixedores de la negociació.

VilaWeb
Redacció
23.06.2017 - 19:17

MADRID, 23 (EUROPA PRESS)

La UEFA ha atorgat a Mediapro els drets d’emissió de la UEFA Champions League i Europa League per a les temporades 2018/2019, 2019/2020 i 2020/2021, segons han confirmat a Europa Press fonts coneixedores de la negociació.

D’aquesta manera, hauria atorgat el paquet d’emissió de tots els partits de la competició de pagament. Això obre la porta al fet que a partir de la temporada 2018/2019, per primera vegada a Espanya, podria no haver partits en obert d’aquesta competició. A la majoria de països europeus, aquests partits són només de pagament.

El resultat de la subhasta de drets no ha estat confirmat per UEFA ni Mediapro, que es remeten a comunicacions oficials. En tot cas, alguns dels operadors que havien licitat a Espanya per aquests drets, a més de Mediapro –Tv3, TVE, Atresmedia, Mediaset i Movistar– han confirmat a Europa Press que la UEFA els ha comunicat aquest dijous que no els ha concedit els drets.

Segons fonts del sector, la UEFA espera obtenir un 30% més que a la subhasta anterior pels drets de les competicions futbolistes més importants d’Europa, la qual cosa podria rondar al voltant d’uns 750 milions d’euros.

Actualment, Atresmedia és titular dels drets d’emissió en obert de la UEFA Champions League per a la temporada 2017/18, Gol T (Mediapro) dels drets per a l’emissió de pagament a Espanya de la competició, així com Tv3 a Catalunya.

La UEFA Champions League és l’esdeveniment esportiu amb major audiència a Espanya, per sobre d’altres esdeveniments de gran rellevància com el Mundial de Futbol, l’Eurocopa i la Lliga de Futbol Professional (LaLiga).

El 2015, el FC Barcelona es va coronar campió d’Europa davant una audiència de 6.740.000 espectadors, que suposa una quota del 47,7% a La 1 de TVE, líder d’audiència (18,8%) i del prime time (37%); va ser el més vist del dissabte i el partit amb millor acceptació de la temporada de la Lliga de Campions.

Durant la final del passat any 2016, més d’11,6 milions de persones, el 62,3% de la quota de pantalla, van veure a Antena 3 la tanda de penals de la final de la Champions League disputada pel Reial Madrid i l’Atlètic de Madrid.

El minut d’or de l’emissió, que es va produir a les 23.34 hores, va arribar a congregar més de 12,1 milions de persones, el 64,6% de l’audiència, segons dades d’Atresmedia.

L’audiència mitjana del partit, al costat de la de la pròrroga i la tanda de penals, va anar de 9.912.000 espectadors i el 57,9% de l’audiència, i la del programa ‘Champions Total’ previ i posterior al partit, del 43,7% de quota de pantalla i 6,2 milions d’espectadors.

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any