El carril bici que uneix Zona Franca amb el centre de Barcelona entra en funcionament

  • El carril bici que connecta la Zona Franca amb el centre de Barcelona ha entrat en funcionament per avançar en la mobilitat no motoritzada de la capital catalana i el seu entorn metropolità i en la millora de les connexions d'aquest mitjà de transport.

VilaWeb
Redacció
25.07.2017 - 19:13

BARCELONA, 25 (EUROPA PRESS)

El carril bici que connecta la Zona Franca amb el centre de Barcelona ha entrat en funcionament per avançar en la mobilitat no motoritzada de la capital catalana i el seu entorn metropolità i en la millora de les connexions d’aquest mitjà de transport.

La regidora de Mobilitat de Barcelona, Mercedes Vidal, i el vicepresident de Mobilitat i Transport de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), Antoni Poveda, han inaugurat aquest dimarts aquest carril, han destacat el consistori i l’AMB en un comunicat.

El tram que entra en funcionament és de 500 metres i permet a vianants i ciclistes superar de forma segura les barreres viàries que suposen la Ronda Litoral i l’accés al Port de Barcelona, amb un carril d’entre 2,2 i 2,4 metres d’ample i una vorera d’entre 1,8 i 4,9 metres.

L’obra ha suposat una inversió de 878.964 euros, un 16% que ha anat a càrrec de l’AMB i la resta de l’Ajuntament, dins la primera convocatòria de subvencions de l’AMB per construir carrils bici i millorar la connectivitat metropolitana.

El carril bici i la vorera estan separats per un paviment guia per facilitar la circulació segura de persones cegues, i disposa d’un sistema de detecció de bicicletes i un polsador per a vianants en la cruïlla més propera del carrer A regulada amb semàfors.

Vidal ha advocat per millorar la infraestructura ciclista per combatre l’accidentalitat i la contaminació, i ha ressaltat “la ferma aposta que està fent l’Ajuntament per aquest mitjà de transport, guanyant quilòmetres de carril bici tant dins de la ciutat com dins de les vies d’entrada i sortida metropolitanes”.

Poveda ha destacat que a l’àrea metropolitana es prioritzen la bicicleta i els vianants, ja que s’aposta per la mobilitat sostenible i neta i, alhora, per accedir a polígons industrials: “Per fi vianants i bicicletes poden arribar de forma segura des de Barcelona fins al principal polígon industrial de Catalunya”, ha celebrat.

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any