El debat dels professionals

  • Els especialistes saben que les blocaires tenen un lloc dins la moda, si bé no tots ho veuen amb bon ulls

VilaWeb
VilaWeb
Núria Díaz i Andrea Gómez
06.03.2012 - 13:24

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

Les ‘fashion bloggers’ no desperten només simpaties en el món de la moda. Els sectors professionals es mostren escèptics amb la tasca que realitzen. Per això, es plantegen fins quin punt es tracta actualment d’un fet espontani i quin és el grau d’influència i professionalitat de les blocaires.

Per tal d’entendre millor aquest conflicte, Inmaculada Urrea, analista de moda i directora del postgrau de Comunicació i Periodisme de Moda del IDEC-UPF; Gisela Closa i Carlota Garcia del departament de Social Media d’una agència de publicitat; Queta Karmany, periodista especialitzada en moda; Sergi Pedrero, Social Media Estrategist de l’agència Globally; i Cristina Morales, bloggera; opinen sobre aquestes qüestions.

Com definiries un blogger de moda?

“Són persones amb un estil determinat que per algun tipus de motiu arriben a tenir un públic jove i femení” (Inmaculada Urrea).

“Pot influir en l’opinió del públic i convertir-se en un mitjà més de difusió que pot ajudar a una marca com a recolzament de qualsevol comunicació que faci” (Gisela Closa i Carlota Garcia).

“Són líders d’opinió que permeten difondre els continguts d’una marca en l’entorn online” (Sergi Pedrero).

“Un blogger exerceix la seva passió per la moda de manera “professional” i converteix un hobbie en una feina” (Queta Karmany).

“Les blocaires comparteixen la informació des d’un punt de vista totalment personal. Aquesta visió pot agradar o no, però és susceptible d’arribar a milers de persones” (Cristina Morales).

Quina és la seva influència en el món de la moda?

“Són un nou canal de comunicació, però les egobloggers no són les que marquen tendències, sinó que elles segueixen la tendència. Per tant, no són creadores de moda sinó comunicadores de moda” (Inmaculada Urrea).

“La lectura de blocs ha crescut exponencialment convertint als bloggers en líders d’opinió” (Gisela Closa i Carlota Garcia).

“Influeixen directament en el consumidor perquè s’identifiquen més amb ells que amb una celebritat” (Sergi Pedrero).

“Formen l’entramat de la moda i les tendències. Abans la influència era direccional: de la passarel·la al carrer, però ara és bidireccional o multidireccional” (Queta Karmany).

“A nivell internacional són inclús més influents que algunes editores de moda, encara que això no agradi a alguns sectors” (Cristina Morales).

Quina és la relació entre les bloggers i les marques?

“Les marques volen que surtin amb els seus productes per fidelitzar un públic que té la necessitat de que els diguin quina roba i quines marques han de portar” (Inmaculada Urrea).

“Tenen una relació més estreta amb els bloggers per la capacitat que tenen de mostrar el seu producte allunyat del corporativisme que implica una pàgina web” (Gisela Closa i Carlota Garcia).

“Són realitats que estan actualment acaparant l’èxit i qui no està ficat perd oportunitats. Evolucionar o morir” (Sergi Pedrero).

“Ara les marques veuen l’oportunitat de fer-se publicitat gratuïta i paguen grans quantitats a les més influents. En canvi, fa 4 anys no volien col·laborar amb cap blogger” (Cristina Morales).

Es poden considerar professionals de la moda?

“La moda que porten és la del moment i no té res a veure amb les col·leccions que els professionals presenten 6 mesos abans de cada temporada” (Inmaculada Urrea).

“Són considerats professionals del sector perquè les marques, encara que no els contractin en plantilla, es basen en la seva influència” (Gisela Closa i Carlota Garcia).

“Es poden considerar professionals, però no com a periodistes. Les bloggers són un sector nou dins dels mitjans de comunicació” (Sergi Pedrero).

“Hi ha de tot, algunes són professionals i d’altres no però no parlaria d’intrusisme laboral” (Queta Karmany).

“De vegades el talent és innat i encara que no estiguin especialitzats en moda, estan més preparats per treballar en aquest sector” (Cristina Morales).

Enllaços
Array
Array

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any