Parlem, l’operadora que et parla en català i t’ofereix el millor preu

CONTINGUT PATROCINAT

Parlem, l’operadora que et parla en català i t’ofereix el millor preu

Foto: Parlem

En l’última enquesta sobre l’estat del català publicada per Plataforma per la Llengua, es posa de manifest que 2 de cada 3 consumidors a Catalunya voldrien que les grans marques comercials es comuniquessin amb ells en català per telèfon. La majoria no opten per la nostra llengua de forma inicial i només passen al català quan el client els ho demana. Aquesta situació s’agreuja encara més al sector de les telecomunicacions, on l’ús de la llengua catalana és molt secundari i els interlocutors telefònics no són sempre capaços d’atendre els usuaris utilitzant el seu idioma nadiu.

Afortunadament, hi ha excepcions com Parlem Telecom, una operadora de telecomunicacions cada cop més gran que empra el català en totes les seves comunicacions, internes i externes, amb absoluta normalitat. La proximitat amb el client és, de fet, un dels pilars de la companyia catalana, que alhora ofereix serveis molt competitius de fibra òptica, telefonia i televisió. Aquesta primavera, per exemple, Parlem Telecom ha anunciat una nova tarifa de fibra, fix i mòbil per només 37€ mensuals amb IVA inclòs, preu definitiu i sense sorpreses. Pels subscriptors de VilaWeb, Parlem ofereix una tarifa exclusiva de fibra, fix i mòbil per 33,95€ i una tarifa de mòbil per 11,90€.

La mencionada enquesta de Plataforma per la Llengua també adverteix que només l’1,9% de les grans marques fan servir el català a les publicacions d’Instagram; una plataforma que no es pot ni tan sols configurar en llengua catalana. Les dades de Facebook, que sí és una xarxa social disponible en català, són una mica millors: la llengua és utilitzada per un 7’7% de les grans marques. Pel que fa a Twitter, que està disponible en català des del 2012 gràcies a la traducció voluntària d’un col·lectiu de desenvolupadors, el percentatge es queda en un 4’2%. Parlem Telecom utilitza el català de forma exclusiva en les tres plataformes citades i és una de les operadores de l’Estat que més engagement genera a les xarxes socials.

En l’àmbit dels assistents de veu, el català és també un idioma quasi invisible per manca d’oferta al mercat. Perquè, tal com revela l’enquesta de Plataforma per la Llengua, un total d’1.350.000 de catalans es plantejarien canviar de sistema operatiu per obtenir un assistent de veu en català. Conscient de les necessitats de desenvolupar eines tecnològiques amb intel·ligència artificial en la nostra llengua, Parlem Telecom va crear LAIA, un assistent virtual conversacional (xatBot IA) amb capacitat d’atendre els clients de l’operadora en català i programat per anar incorporant progressivament cada cop més vocabulari a partir de les converses amb clients.