CONTINGUT PATROCINAT
5 raons per canviar d’operadora de telecomunicacions
Vivim en un món hiperconnectat on les tecnologies de la informació i la comunicació faciliten el nostre dia a dia i ens resulten molt útils per treballar, estudiar, fer gestions,comunicar-nos amb altres persones i gaudir del temps de lleure. Darrerament, amb la pandèmia de la COVID-19, les telecomunicacions encara han adquirit més protagonisme,fins al punt que, durant els mesos de confinament, els ordinadors, els mòbils i les tauletes
van esdevenir la nostra única finestra al món.
En aquest context, no és estrany arribar a pensar que Internet s’ha convertir en un servei essencial i que la connectivitat, tant a casa com a l’empresa, és pràcticament tant important com el subministament de llum o aigua. Tanmateix, no totes les operadores són iguals. N’estàs content/a amb la teva? A continuació t’expliquem cinc motius que poden fer que et plantegis dir adéu a la teva companyia i explorar noves opcions.
1. L’atenció al client
Quantes vegades has trucat al servei d’atenció al client de la teva operadora i, després d’una bona estona al telèfon, has acabat penjant sense resoldre la teva consulta? Probablement t’han fet escoltar més d’una locució automàtica, parlar amb uns quants agents diferents, identificar-te vint vegades i explicar el motiu de la teva trucada vint més. I tot això després de suportar estoicament esperes intermitents, durant les quals has acabat activant l’altaveu del mòbil, taral·larejant la cançó que sona de fons i fins i tot oblidant que hi havia algú a l’altre costat de la línia.
Si, a més, la gestió que demanes té a veure amb una reclamació o una incidència tècnica, la cosa es complica encara més. I què me’n dius, de la llengua? Tens la sensació que trobar un operador que t’atengui en català és més difícil que et toqui la Grossa de Cap d’Any?
El que t’agradaria és gaudir d’un servei de qualitat i un tracte de proximitat, poder parlar amb persones que t’escoltin en la teva llengua o interactuar amb serveis digitals, amb la màxima cobertura, amb paquets flexibles i a un bon preu. No tens ganes de complicar-te: vols donar-te d’alta, veure el teu consum en temps real, consultar les teves factures, seleccionar productes nous i donar-te de baixa quan vulguis. I si et cal parlar o veure algú, prefereixes que t’atengui gent com tu, que parla com tu i que viu a prop teu. A Parlem, l'Operadora de Telecomunicacions de Catalunya, tot això t’ho posen fàcil.
2. Els preus
Potser alguna vegada t’has donat d’alta d’una operadora per gaudir d’alguna promoció puntual a preus d’escàndol. La sorpresa te l’enduus quan reps la primera factura i l’import no coincideix amb el que t’havien venut inicialment, o bé quan al cap d’uns mesos i sovint amb l’excusa d’oferir-te més serveis, t’apugen la tarifa i et canvien les condicions unilateralment. També és probable que alguna vegada hagis volgut modificar la teva tarifa i no t’hagin deixat perquè la que tens està subjecta a permanència.
Necessites ofertes modulars a preus definitius, justos, competitius i sense sorpreses. No vols que t’encolomin productes i serveis que no et calen per fer més caixa i, a més, tens dret a canviar de tarifa sempre que ho desitgis.
Parlem és una bona alternativa. Amb les noves tarifes que la companyia anuncia per aquest estiu, podràs navegar des del mòbil amb el doble de GB que contractis, per sempre i a un preu definitiu. Pots triar entre dues opcions: la tarifa 25GB+25GB, que et permet gaudir de 50GB per només 17€/mes, i la tarifa 50GB+50GB, que t’ofereix 100GB per 25€ al mes.
Tens un negoci? Cap problema. Amb el llançament d’una nova tarifa de fibra específica per a empreses, l’operadora dona resposta a les teves necessitats, tant si ets una pime com una gran companyia. Amb aquesta oferta, que combina fibra òptica de 600Mb, fix i mòbil de 60GB amb trucades il·limitades, disposaràs de la màxima velocitat a un preu molt competitiu i sense haver-te de preocupar per la falta de minuts o de gigues.
3. La qualitat de la connexió
Acostumes a patir talls de connexió? Tremoles quan t’has de baixar un arxiu gran perquè saps que el procés s’eternitza? Les pàgines triguen a carregar-se i perds la paciència? La velocitat de pujada, baixada, el temps de resposta i l’estabilitat de la connexió a internet són uns dels factors més valorats pels usuaris, especialment si en fan un ús professional o si acostumen a connectar molts dispositius al mateix temps.
Si vols la fibra més ràpida del mercat, prova Parlem. No és un eslògan publicitari, sinó una realitat constatada pel baròmetre de nPerf, fruit de l’anàlisi dels serveis de connexió a internet disponibles a tot el país. L’operadora de telecomunicacions de Catalunya t’ofereix una velocitat de navegació amb fibra de 100Mb o 600Mb a internet i en mòbil de
tecnologia 4G en una gran part del territori. I si et desplaces, tens garantida una bona cobertura siguis on siguis, gràcies al conjunt de xarxes secundàries repartides per tot l’Estat espanyol i al servei de roaming que et pemetrà operar internacionalment.
Ofertes temptadores que amaguen condicions “trampa”, promocions atractives que acabem generant sorpreses a la factura, o “regals” que comporten permanències que s’allarguen fins a l’infinit. Sembla que a l’hora de vendre tot s’hi val, encara que això passi per donar-te gat per llebre. I si goses queixar-te, encara et diuen que t’hauries d’haver llegit la lletra petita o et deixen anar aquella frase màgica que els serveix per justificar l’injustificable: “Ho sento, és política d’empresa”. Sense mencionar els descomptes i avantatges diversos que només t’ofereixen quan ja n’estàs fins al capdamunt i decideixes
donar de baixa el servei.
El que necessites és una operadora que t’expliqui d’una manera clara i entenedora els preus, els productes i les campanyes, no et vengui “duros” a quatre pessetes i et deixi canviar de tarifa sempre que vulguis. I si mai decideixes marxar, vols que t’ho posin fàcil i que no t’ofereixin res que no t’hagin oferit abans. Si vols una companyia que en lloc de retenir clients que volen deixar de ser-ho, en tingui cura perquè no hagin de plantejar-s’ho mai, Parlem és la teva!
5. La filosofia, els principis i els valors d’empresa
A l’hora de triar una operadora, alguns usuaris ja en tenen prou amb un bon servei a un preu competitiu, però n’hi ha que també valoren el que hi ha al darrere, com ara la procedència, la filosofia, l’ètica i la responsabilitat social, és a dir, tot allò que en configura la identitat. Si tu ets una d’aquestes persones, t’interessarà saber que Parlem va néixer amb la voluntat de convertir-se en el primer gran grup de telecomunicacions d’origen català i plantar cara a les empreses espanyoles i internacionals que operen al nostre territori. Des de la companyia aposten per unes telecomunicacions des de casa, amb
proveïdors, treballadors i col·laboradors d’aquí, i per a casa, amb la finalitat que contribueixin al desenvolupament econòmic i social de la nostra terra.
En aquesta línia, l’operadora dona suport a diverses iniciatives per fer país, que reforcen els seus valors de proximitat, territori i compromís amb la connectivitat de tot Catalunya. Una de les més recents és l’aliança amb Amazcat, que vol connectar compradors i venedors locals de tot el país a través d’una única plataforma de venda en línia, un entorn en el qual molts d’ells no hi tenien presència anteriorment.
La recerca i la innovació és una altra de les grans prioritats de Parlem. La companyia participa activament en projectes que tenen com a objectiu situar Catalunya a l’avantguarda de les tecnologies digitals. De fet, aquest any ha signat una aliança
estratègica amb la Fundació i2CAT, un centre de recerca tecnològic sense ànim de lucre que promou activitats de R+D+i en camps com ara la intel·ligència artificial, la ciberseguretat i el 5G. Precisament el 5G, que multiplica per 10 la velocitat de navegació actual, és la tecnologia que vincula la primera iniciativa conjunta en el marc d’aquesta aliança: un doble projecte pilot que posarà el focus en la mobilitat autònoma i sostenible i en l’impuls de la realitat augmentada en entorns comercials.
En l’àmbit de la innovació, a més, Parlem predica amb l’exemple. El seu web compta amb un assistent virtual capacitat per donar resposta, tant en català com en castellà, a les consultes dels usuaris i, fins i tot, per oferir assistència tècnica. Laia, que és el nom d’aquest assistent, és un xatbot basat en intel·ligència artificial que s’ha desenvolupat a partir de les interaccions més comuns entre els clients i l’operadora, i que permet proporcionar una atenció automatitzada, àgil i efectiva.
Encara no ho tens clar?
Si encara no t’acabes de decidir, aquí tens cinc motius més per considerar Parlem una bona alternativa:
1. Fer la guitza a les companyies de fora. L’objectiu de Parlem és anar aglutinant moltes petites operadores catalanes
per poder acabar competint amb les grans companyies estatals.
2. Formar part d’una companyia jove, però sòlida i en plena expansió. Tot i començar de 0 l’any 2014, Parlem gestiona actualment més de 30.000 connexions d'internet i 60.000 telefòniques. És més, segons el rànquing “FT 1000 – Europe’s Fastest Growing Companies 2021”, que publica el Financial Times, és l’empresa de telecomunicacions que més creix a l’Estat espanyol i la quarta d’Europa. I amb l’objectiu de continuar creixent com a companyia, properament sortirà a borsa com la primera empresa de telecomunicacions de Catalunya, després que l’any passat aconseguís els millors resultats econòmics des del seu naixement.
3. Fer país i donar suport a iniciatives innovadores en el sector de les telecomunicacions al territori. Quan contractes Parlem, estàs contribuint al desenvolupament econòmic i social de la nostra terra i a promoure projectes d’investigació per ajudar a digitalitzar la societat catalana.
4. Rebre alguna cosa més que serveis de telecomunicacions a través d’una xarxa de transmissió i accés. Tots els operadors comparteixen xarxes tant fixes com mòbils amb cobertura similar a tot l’estat, el que fa que aquest factor no en sigui el diferenciador clau. A Parlem t’ofereixen molt més que cobertura.
5. Gaudir d’un 10% de descompte addicional. Si et dones d’alta mitjançant aquest enllaç, podràs contractar els serveis amb un 10% de descompte.
Si no estàs satisfet/a amb la teva operadora, no ho dubtis i prova altres opcions fins a trobar la que millor s’adapti a les teves necessitats. Canviar de companyia no és cap drama i, a més, pots mantenir el teu número de mòbil sense problema.


