31.12.2025 - 15:22
|
Actualització: 31.12.2025 - 16:55
El president de la Xina, Xi Jinping, ha afirmat avui al discurs de Cap d’Any que la “reunificació” amb Taiwan és una tendència sense marxa enrere i ha apel·lat als vincles de sang que, segons que ha dit, uneixen els ciutadans d’ambdós costats de l’estret. “Els xinesos d’ambdós costats de l’estret de Taiwan estem units per la sang i el parentiu. La reunificació de la nostra pàtria, una tendència del nostre temps, és imparable”, ha comentat en un context marcat per l’obertura, aquesta setmana, de nous exercicis militars a la zona.
En resposta, el president taiwanès, Lai Ching-te, ha advertit que les darreres maniobres militars xineses posen en perill no sols l’estabilitat regional, sinó també la pau al món. Ho ha dit durant una graduació militar, on ha subratllat que “l’expansió autoritària de la Xina i la coerció creixent” generen una gran incertesa i afecten la navegació i el comerç internacionals.
Al mateix discurs, Xi Jinping ha defensat els avenços de la Xina en tecnologia i innovació. Ha destacat el progrés en intel·ligència artificial i en la indústria de xips, i també el desenvolupament dels sectors aeroespacial i de defensa. “Les nostres capacitats econòmiques, tecnològiques i de defensa nacional han assolit noves cotes”, ha afirmat, tot remarcant que aquestes innovacions han impulsat forces productives de qualitat i han millorat la vida quotidiana dels ciutadans.