08.05.2025 - 17:26
|
Actualització: 08.05.2025 - 17:50
La pluja intensa ja cau en molts indrets del país. Els serveis oficials de predicció han activat unes quantes alertes, amb acumulacions de més de quaranta litres per metre quadrat en una hora i risc de calamarsa.
L’episodi ha començat al matí i ara mateix, un dels llocs més afectats és el País Valencià. Hi ha una pedregada important a l’Olleria i a Guadasséquies (Vall d’Albaida) i al Villar (Serrans). De fet, la inestabilitat s’ha estès avui a pràcticament totes les comarques del nord i del centre.
A Catalunya, aquesta tarda i vespre també hi haurà ruixats molt intensos, amb el litoral central i el Camp de Tarragona en el punt de mira. A les Illes, la previsió més destacada és a Mallorca, on els models preveuen que la Serra de Tramuntana i el nord i el nord-est de l’illa podrien acumular quantitats significatives de pluja en poca estona.
Important pedregada a l'Olleria (la Vall d'Albaida)! Desconeixem l'autor del vídeo.
S'han acumulat 37 l/m² en poc més de 20 minuts i ratxes de vent de vora 80 km/h. pic.twitter.com/eyFS0RgLhR
— AVAMET (@avamet) May 8, 2025
Espectacular pedregada a Villar del Arzobispo (la Serrania)! Desconeixem l'autor del vídeo. pic.twitter.com/kxfP1Eg9gv
— AVAMET (@avamet) May 8, 2025
Pedregada a Guadasséquies (La Vall d’Albaida) @apuntoratge @avamet @AEMET_CValencia pic.twitter.com/49zneje4f0
— Rodri Aranda (@ArandaRodri) May 8, 2025
A L'olleria @apuntoratge @oratgenet @PardoMerelo @meteoaielo @MeteoredES @aquilatierratve @Tiempo_Valencia @sibilafc pic.twitter.com/cJtMAIzDhT
— MNieves Sanchez 🌼⛅🌞🌛🌈📸 (@MNievesSanchez1) May 8, 2025
25 mm deltebre @SergiLoras @eltempsTV3 @TomasMolinaB @Canal21Ebre @canalte @alcantara_alb @enricagud @Vakapiupiu @aguaitacat @eloicordomi @gemmapuigf @SergiLoras @lasextameteo @btveltemps @aquilatierratve @cat_meteo @meteocat @Monica_Usart @SoniaPapell @XFreixes pic.twitter.com/IdO12s7hgg
— Joel (@joelduraports) May 8, 2025