23.08.2025 - 19:05
|
Actualització: 23.08.2025 - 19:11
El cantant Francisco (Alcoi, 1959), que resideix a Godella (Horta Nord), va ser convidat pel govern municipal, format pel PP i Vox, a fer el pregó de la festa major de la vila, que se celebra del 15 al 24 d’agost. Així doncs, el dia 16, el cantant va pujar al balcó de l’ajuntament per a celebrar-ne el pregó, però va sortir-ne escaldat, perquè el públic va començar a xiular-lo i a escridassar-lo.
Pareix que a Fransisco no acaba de funcionar-li bé el pregó de les festes de Godella.
¿SERÁ EL FIN DE SU CARRERA? pic.twitter.com/joIsYDVCT7— Elies (@Elies_IbdAm) August 23, 2025
Franciso, que no va saber controlar la situació, va perdre els estreps i, mentre llegia el text, íntegrament en castellà, va començar a improvisar: “Tinc estima al poble i no pas a vosaltres, que m’esteu xiulant. Sou uns maleducats”, deia. I afegí: “Estic convençut que tornarem a gaudir de les tradicions, de la pirotècnica i de grans artistes que tenim al poble que segurament la majoria de vosaltres no coneixeu, els que esteu xiulant. A veure si teniu una mica de respecte!” Finalment, quan ja en té la pipa plena perquè l’escridassada no afluixa, decideix deixar de fer el pregó. “Ja no vull fer el pregó, m’he enfadat”, s’acomiada amb molta dificultat abans de donar pas al cant de l’himne.
En el següent vídeo, es veu el batlle de Godella, vestit amb camisa blanca, visiblement incòmode, abans de començar a cantar-lo:
Tot i que el pregó va ser fa uns dies, el vídeo ha començat a circular avui.