17.09.2025 - 16:26
|
Actualització: 17.09.2025 - 17:40
El diputat de Compromís Alberto Ibáñez ha intervingut avui a la sessió de control del congrés espanyol per preguntar al ministre d’Indústria i Turisme, Jordi Hereu, com valora la temporada turística. En el discurs, ha criticat les conseqüències negatives que, a parer seu, el turisme massiu genera al país. “Un cambrer avui cobra 17.000 euros bruts l’any i ha de fer set hores extra no remunerades a la setmana. I, amb aquest salari, té impossible de pagar el lloguer a la seva ciutat”, ha exposat. “La frustració és tan gran que ni tan sols pot anar a sopar, perquè ja no hi ha ni menús a menys de vint euros ni gelats a menys de quatre en aquestes ciutats”, ha afegit.
En aquest sentit, ha recordat que en les ciutats turístiques el preu del lloguer s’ha encarit més d’un 30%, la qual cosa expulsa les famílies dels barris i agreuja la soledat no desitjada. També ha subratllat que al conjunt del país hi ha gairebé 400.000 apartaments turístics i que els barris s’han convertit en “plataformes flotants de turistes que ja no saben qui és el veí”. També ha posat èmfasi en la saturació dels serveis públics: autobusos plens, urgències col·lapsades i ajuntaments desbordats per la neteja i l’increment d’inseguretat. “L’autobús va petat de guiris, les urgències sanitàries, saturades per borratxeres i els ajuntaments han de fer front a l’auge de la inseguretat i la neteja”, ha assegurat.
A més, ha criticat que el Partit Popular rebutgi d’aplicar la taxa turística i ha recordat que el president socialista Ximo Puig tampoc no la va defensar. Igualment, ha retret al govern espanyol la voluntat d’ampliar ports i aeroports malgrat que el transport representa el 30% de la contaminació. Com a exemple, ha esmentat que l’aeroport d’Alacant va rebre més de 2,4 milions de passatgers només el juliol passat i que a València, enguany, arribaran més creueristes que no pas habitants té la ciutat.