La vice-presidenta de Veneçuela exigeix als EUA que alliberin Maduro i el reivindica com a president legítim

VilaWeb
03.01.2026 - 20:42
Actualització: 03.01.2026 - 22:09

La vice-presidenta de Veneçuela, Delcy Rodríguez, ha exigit l’alliberament “immediat” del president veneçolà, Nicolás Maduro, segrestat pels Estats Units, i l’ha reivindicat com a “l’únic president” del país.

“Mai més tornarem a ser esclaus ni colònia de cap imperi”, ha dit en una intervenció televisada, ha denunciat que Washington mantenia Maduro “segrestat”. La vice-presidenta ha comparegut acompanyada del Consell de Defensa de Veneçuela per donar resposta a la captura de Maduro i de la seva esposa, Cilia Flores.

Rodríguez ha acusat els Estats Units d’haver dut a terme “una agressió militar sense precedents” amb l’objectiu d’imposar un canvi de règim i d’apoderar-se dels recursos energètics del país. Segons que ha dit, l’operació vulnera la sobirania veneçolana i el dret internacional, i cap autoritat estrangera no pot decidir el futur polític de Veneçuela.

La vice-presidenta ha reiterat que el govern no reconeixeria cap decisió adoptada fora del marc constitucional veneçolà i ha fet una crida a la comunitat internacional perquè condemnés l’actuació nord-americana i exigís la posada en llibertat del president.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Fer-me'n subscriptor