29.03.2017 - 15:45
MADRID, 29 Mar. (EDIZIONES)
La consola TG12345 MK IV que va utilitzar Pink Floyd per gravar el 1972 l’àlbum ‘The Dark Side of the Moon’ ha estat subhastada per 1,8 milions de dòlars (1,65 milions d’euros). Es tracta d’una de les dues consoles que va crear EMI en col·laboració amb els estudis Abbey Road.
Gràcies a aquesta taula, Pink Floyd va poder crear un disc ple de paisatges sonors i estils molt diversos com el blues, jazz o el rock. Tot això a causa de les 16 cançons de què disposa la consola.
Però no només la banda britànica va utilitzar l’equip situat als estudis de Londres, sinó que la banda de Paul McCartney, Wings; George Harrison; Ringo Starr o Kate Bush, van ser altres artistes que van gravar els seus temes en la llegendària TG12345 MK IV.
La consola, que es troba en perfecte estat, ha estat venuda pel productor Mike Hedges, qui la va comprar a Abbey Road el 1983, quan l’estudi va actualitzar el seu equipament per adaptar-se a les noves tecnologies de l’època.