19.12.2025 - 08:50
|
Actualització: 19.12.2025 - 10:41
El València Basket ha presentat una queixa formal a l’Eurolliga pel comportament incívic dels afeccionats del Maccabi de Tel-Aviv. “Actituds com les de hui, amb insults racistes i violència verbal reiterada al club i al nostre entrenador, Pedro Martínez, impedint a més per eixes vies que poguera fer la compareixença postpartit per la televisió, danyen no sols la competició, sinó també el nostre esport en general”, ha escrit a X.
El club considera del tot inadmissibles els fets que van passar al pavelló Pais Arena de Jerusalem. Cal dir que l’Eurolliga fa ben poques setmanes que ha tornat a Israel a causa de la guerra a Gaza. Els darrers dos anys, els equips israelians jugaven els partits de casa en uns altres països, com ara Sèrbia i Bulgària.
Ya me direis un único pabellón fuera de Israel en el que suden tantísimo de la seguridad como para que la gente se puede meter a pista para lo que le salga de los santísimos cojones.@EuroLeague pic.twitter.com/Oae5oWk4Bo
— deri (@derimansito) December 19, 2025
La tornada de la competició a Israel contrasta, per exemple, amb el que passa al nostre país, on els partits contra equips israelians es disputen a porta tancada.
📰
Cas 👉 Comunicado oficial: Partido en Jerusalem
Valencia Basket, que ha estado en comunicación con @EuroLeague durante todo el partido, presentará mañana una queja formal aportando pruebas gráficas a la competición por el comportamiento incívico de los aficionados de… pic.twitter.com/1fJKePhJSq
— Valencia Basket Club (@valenciabasket) December 18, 2025
“Potser és el seu problema”
En conferència de premsa, els periodistes van preguntar a Martínez sobre l’ambient hostil al pavelló, tenint en compte que va rebre tota mena d’insults pel seu suport públic a Palestina. “No és una cosa que m’incumbesca. Cadascú ha de saber la imatge que dóna com a persona, com a club i com a afeccionats. Per mi no és un problema, potser és el seu problema”, va ser la resposta.
Valencia coach Pedro Martinez on the reactions of the Maccabi Tel Aviv fans against him:
"Everybody has to know the example they give, as persons, as club, as supporters
It's not a problem for me. Maybe it's their problem" pic.twitter.com/7L8nWzakQR
— Eurohoops (@Eurohoopsnet) December 18, 2025