Una jutgessa obliga Catalunya Banc a pagar les despeses notarials d’una hipoteca abusiva

  • Conclou que haurien d'haver-se repartit de manera "més equitativa entre les parts"

04.01.2017 - 19:06

Conclou que haurien d’haver-se repartit de manera “més equitativa entre les parts”

BARCELONA, 4 (EUROPA PRESS)

Un jutjat de Granollers (Barcelona) ha anul·lat les clàusules terra d’una hipoteca de Catalunya Banc i, a més, ha condemnat l’entitat –ara absorbida pel BBVA– a tornar a una clienta les “despeses de notari, registre i impostos d’actes jurídics documentats”.

En la sentència recollida per Europa Press, el Jutjat de Primera Instància 6 de Granollers obliga el banc a tornar per aquest concepte a aquesta clienta de la comarca del Vallès Oriental (Barcelona) un total de 3.371 euros que va gastar en aquestes gestions d’una hipoteca contractada el 2010.

La magistrada conclou que les clàusules, tant de les despeses de notari com dels aranzels del Registre de la Propietat, li van ser imposades a la clienta “unilateralment per la qual cosa han de ser declarades nul·les per abusives”.

“Haurien d’haver-se pactat d’una manera més equitativa entre les parts. L’entitat prestadora és la primera interessada en l’elevació a escriptura pública dels documents i la seva inscripció en el Registre”, afegeix la jutgessa, que considera que no ha quedat acreditat que Catalunya Banc ho hagués negociat amb la clienta.

Sobre el pagament de l’impost d’actes jurídics documents, la jutgessa s’ha pronunciat en el mateix sentit considerant-la abusiva en no quedar acreditat que s’hagués pactat, segons recull en la seva sentència dictada el 21 de desembre del 2016.

LA CLÀUSULA TERRA

Respecte a les clàusules terra, la jutgessa ha declarat nul·la per abusiva la clàusula del contracte hipotecari que establia que “en cap cas el tipus d’interès que resulti per aplicació d’aquesta clàusula podrà ser inferior al 3,5%, ni superior al 15%”.

Ho ha fet al·ludint la sentència del Tribunal Suprem (TS) del 9 de maig del 2013 i conclou que aquesta clàusula terra “manca de la transparència necessària” i no queda acreditat que hagués estat negociada ni se li hagués donat suficient informació a la clienta, representada per l’advocat Carles Pastor.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor