Un institut de Lleida prohibeix el mòbil al centre a alumnes dels primers cursos d’ESO

  • Els estudiants tenen nova norma després de les vacances de Nadal

VilaWeb
17.01.2017 - 12:44

Els estudiants tenen nova norma després de les vacances de Nadal

LLEIDA, 17 (EUROPA PRESS)

Els alumnes de primer i segon d’ESP de l’institut Torre Vicens de Lleida no poden portar els seus telèfons mòbils al centre des del 9 de gener per decisió del seu equip directiu que vol evitar així conflictes després de detectar insults per Whatsapp, ha explicat aquest dimarts a Europa Press la cap d’estudis del centre, Chus Castro.

La mesura ha estat anunciada als joves i a l’Associació de Pares i Mares (Ampa) del centre abans de Nadal, segons han publicat UA1 Radio, ‘Segre’ i ‘La Mañana’.

Castro ha explicat que la mesura, que ja s’aplica en altres instituts de la ciutat, està sent ben acceptada pels alumnes i les famílies.

A diferència del que passa en la majoria dels centres, en els quals es permet portar el mòbil a l’institut i usar-lo en passadissos, cafeteria o pati, l’institut lleidatà ha optat per la prohibició en tot el recinte per la qual cosa, si un estudiant l’usa, seran els pares els qui hauran d’anar a recuperar l’aparell.

Els professors havien detectat que portar el mòbil no afavoria la concentració dels alumnes, que alguns es despistaven i arribaven tard a classe i que al pati la majoria dels joves s’entretenien amb el seu mòbil i no jugaven ni parlaven en grup.

Des de la setmana passada, dos alumnes que han estat sorpresos amb el telèfon s’han quedat sense l’aparell i els seus pares en anar a recuperar el mòbil han mostrat al centre el seu acord amb la mesura.

Els alumnes més grans de l’institut Torre Vicens, a partir de tercer de l’ESO, sí poden tenir mòbil, ho poden usar de manera pedagògica o al pati o la cafeteria.

RECOMANACIÓ

En les seves instruccions de començament de curs, la Conselleria d’Ensenyament recomanava que l’ús de dispositius mòbils requereix l’establiment d’unes pautes clares i factibles, que els mateixos alumnes comparteixin i puguin ajudar a aplicar i actualitzar, i en què els centres tinguin una visió adaptable i proactiva.

Per garantir el respecte a la convivència, les normes d’organització i funcionament del centre, respectant la seva autonomia, les escoles haurien d’incorporar regulacions sobre l’ús dels mòbils “clares i proporcionades”.

La Conselleria recomanava tenir en compte el potencial d’aquests dispositius per a l’adquisició de la competència digital; regular l’ús en funció dels espais i moments per a tota la comunitat educativa, i coresponsabilitzar alumnes i famílies a l’ús adequat dels smartphones.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor