31.10.2016 - 18:16
VALÈNCIA, 31 (EUROPA PRESS)
L’Associació per a la Salut Integral del Malalt Mental de València (Asiem) celebra este dimecres 2 de novembre el Dia Mundial de la Salut Mental amb un concert solidari a l’Espai Rambleta en el qual actuaran artistes valencians de la talla dels cantautors Vicent Torrent o Pau Alabajos.
En esta ocasió els beneficis del recital aniran destinats íntegrament a afavorir la inclusió laboral dels malalts mentals, segons ha informat l’entitat en un comunicat.
Asiem ha incidit que les persones amb problemes de salut mental “troben grans dificultats” per a accedir i desenvolupar una activitat productiva, “fins i tot tenint capacitat, preparació i motivació per a això”. Com a exemple, ha apuntat el nivell de desocupació “verdaderament dramàtic” en este col·lectiu, amb percentatges que arriben al 90% segons l’Organització Mundial de la Salut (OMS).
Davant d’esta situació, l’associació ha subratllat la importància que els malalts troben un treball com a “part de la seua recuperació” a més de com “un dret per a una vida plena i normalitzada” i una cosa “vital per a la plena inclusió social” d’este col·lectiu.
Tot i això, “tot i que l’accés al treball és un dret universal, no sempre pot exercir-se plenament, perquè no totes les persones tenen les mateixes oportunitats de participació al mercat laboral”, ha lamentat la plataforma.
Asiem també ha denunciat que a la situació econòmica actual “s’unix a l’estigma social que existix entorn d’estes persones”, que, baix el seu punt de vista, “fa que pocs empresaris tinguen una disposició favorable a contractar persones amb malaltia mental greu”.
“POR” A CONTRACTAR MALALTS
“El fenomen de l’estigmatització provoca a la societat una por i un rebuig cap a les persones que presenten estes patologies, que provoca un obstacle molt difícil de salvar i que d’altra banda està totalment injustificat”, ha afegit.
Amb tot, l’entitat ha reivindicat que la inserció laboral “ha de ser l’última fase del procés de recuperació, afavoridora d’autonomia i independència. Així desenvolupa des de fa anys diverses campanyes i accions de sensibilització social i de lluita contra l’estigma.
Asiem és una organització sense ànim de lucre centrada a la ciutat de València i la seua àrea metropolitana, creada en 1999 i declarada d’Utilitat Pública pel Ministeri de l’Interior fa cinc anys. El seu objectiu principal és defensar els drets i la igualtat d’oportunitats de les persones amb problemes de salut mental i dels seus familiars, així com lluitar per una atenció sociosanitària digna i per a arribar a la inclusió social i laboral del col·lectiu.

