10.03.2017 - 13:51
Prepara noves mesures per millorar l’audiència a l’espera de la nova programació
BARCELONA, 10 (EUROPA PRESS)
La nova telenovel·la que TV3 estrenarà al setembre, en substitució de ‘La Riera’, tindrà “una trama urbana” protagonitzada pel retrobament d’un grup d’amics, d’entre 45 i 50 anys que estudiaven junts COU, provocat per la mort d’un personatge en un accident, una proposta de la directora Sònia Sánchez i la guionista Núria Furió, amb títol encara per determinar.
Ho ha explicat aquest divendres el director de Televisió de Catalunya (TVC), Jaume Peral, en la comissió de control a la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) en el Parlament, en ser preguntat pel diputat de JxSí Sergi Sabrià per la situació d’aquesta producció, al que ha respost que ja s’ha establert el calendari perquè se solape amb ‘La Riera’.
Acompanyat per la presidenta en funcions de la CCMA, Núria Llorach, i el director de Catalunya Ràdio i dels mitjans digitals de la CCMA, Saül Gordillo, Peral ha destacat que aquesta telenovel·la és una “proposta estratègica” per a la cadena, que la fa amb recursos interns.
Actualment els equips estan treballant en àmbits com les localitzacions –que tindran molt pes, amb un gran protagonisme per als exteriors–, així com en els decorats, el càsting i les trames.
Ha posat en valor la sèrie que la televisió catalana ha mantingut en la sobretaula en els últims anys, que ha fet un gran paper mostrant el talent intern, prestigi i lideratge, la qual cosa espera que aporti d’ara endavant la nova telenovel·la, i preguntat per Sabrià sobre quina objectiu d’audiència es fixen, ha dit que aspiren al fet que les xifres siguin “les màximes”.
MENYS AUDIÈNCIA
Els diputats David Pérez (PSC) i Fernando de Páramo (Cs) han criticat la “caiguda” de l’audiència de la televisió pública catalana, tant en els últims anys com per la pèrdua de lideratge en els últims dos mesos, i Peral ha respost que no és ‘en picat’ ni ‘lliure’ com li han dit, sinó una caiguda sostinguda.
Peral ha admès que els preocupa no ser líders cada mes, i que a l’espera d’una nova programació al setembre que confia que tindrà millors dades d’audiència, tenen previstes mesures per al segon trimestre de l’any que esperen que els situïn “més forts i millors”, però que no ha desvetllat de quines mesures es tracta per no donar idees a competidors.
Jordi Cuminal (JxSí) ha demanat que no caigui a fer televisió de menor qualitat per lluitar pel lideratge, a la qual cosa Peral ha respost que si bé treballaran per tenir més audiència i més ingressos publicitaris sense perdre de vista la qualitat, no és certa la creença que TV3 és la televisió que més ha perdut, i ha assenyalat el lideratge que exerceix el ‘Telenotícies’.
Ha afirmat que entre 2008 i 2016, la catalana ha perdut un 3,2% de quota, però que la caiguda ha estat del 4,8% per a Antena3, el 6,4% per a TVE i el 6,7% per a Tele5, segons dades que ha aportat, però ha afegit que no es conformen amb això i que destinen tots els esforços possibles “per intentar revertir la situació”.
MÉS SÈRIES D’ANIMACIÓ
També ha admès que és necessari “un esforç” per invertir en sèries d’animació per al canal ‘Super3′ i continguts pel ’33’, mentre que tenen present la possibilitat de retornar l’emissora radiofònica musical ‘iCat’ a la FM –actualment online–, que de moment descarten pel cost, en resposta al diputat de la CUP Albert Botran.
Gordillo ha destacat una millora de l’audiència en l’àmbit digital, i ha dit que mentre la ‘app’ de Tv3 ha sumat al febrer 170.000 usuaris nous, la de Catalunya Ràdio ha guanyat 83.000, unes xifres que suposen un augment del 23% i el 19%, respectivament; el consum de vídeo aquest mes ha comptat amb 1.440.000 usuaris únics en 6 milions de reproduccions –entre les quals hi ha 5,5 a la carta, i la resta en directe–.
Entre altres assumptes tractats en la comissió, Llorach ha destacat que el Llibre d’estil de la CCMA canviarà el terme el nom del Pirineu de Lleida pel d’Alt Pirineu, en resposta a una demanda del territori.