Concentració de treballadors de TV3 en contra de la marca 3CatInfo

  • Un grup de treballadors s'han trobat a l'entrada de les instal·lacions per exigir un canvi de rumb

VilaWeb
Fotografia: Cedida.
01.10.2025 - 13:58
Actualització: 01.10.2025 - 17:55

Vora dos-cents cinquanta treballadors de TV3 s’han concentrat a l’entrada de les instal·lacions de Sant Joan Despí per a reclamar que les marques clàssiques dels mitjans públics —TV3, Catalunya Ràdio, 324 i Catalunya Informació— es mantinguin vives. Demanen que la presidenta de la CCMA, Rosa Romà, expliqui el motiu de canviar la marca dels informatius per la de 3CatInfo i que mostri l’estudi de mercat sobre el valor de les marques existents que recomana el canvi.

A més, insisteixen que, en tot cas, un procés així s’ha de fer de la mà dels treballadors, que haurien d’acordar com i en quins terminis implantar de nova marca. Per començar, però, demanen que les cròniques informatives es tornin a signar dient el nom de TV3 o de Catalunya Ràdio, i no pas de 3CatInfo, com es fa d’ençà de la renovació dels serveis informatius.

VilaWeb
VilaWeb
VilaWeb
Fotografia: Cedida.
Fotografia: Cedida.
Fotografia: Cedida.

Aquest matí, Romà ha defensat la marca 3CatInfo en una entrevista a Catalunya Ràdio, on també ha garantit que les marques de TV3 i Catalunya Ràdio continuaran existint a llarg termini. “Tal com tenim la capacitat de producció, els recursos i la necessitat de distribuir [la informació] per moltíssimes finestres feia molt complex la convivència de moltes marques”, ha dit. Segons que ha defensat, la renovació dels serveis informatius també ha servit perquè el mateix contingut informatiu es pugui difondre en moltes finestres, i que firmar les cròniques amb 3CatInfo serveix per a clarificar.

Ha dit que les marques clàssiques no desapareixeran i que “estan més vives que mai”, i que treballen en un univers de marques complex però que permet d’identificar els continguts de cara als ciutadans. A més, ha dit negat que hagi estat un procés dirigit des de la cúpula, sinó que hi ha hagut “la participació dels professionals en moltíssims moments d’aquests dos anys” que ha durat la renovació dels serveis informatius. “Els canvis sempre generen resistències i és normal perquè les persones necessitem adaptar-nos i confiar que les decisions es prenen buscant resultats i, de moment, és el que tenim”, ha dit Romà traient pit dels bons resultats d’audiències. “Un de cada quatre catalans mira els nostres telenotícies, malgrat que té quinze canals per triar. Crec que ens podem sentir molt satisfets dels mitjans públics i de l’aposta que fan”, ha dit.

Abans de la concentració, els presidents dels comitès d’empresa i dels consells professionals de TV3 i de Catalunya Ràdio s’han reunit al parlament amb Albert Dalmau, conseller de Presidència i responsable dins dels governs dels mitjans públics. Fonts del comitè d’empresa de TV3 diuen que Dalmau els ha transmès la inquietud per la reacció de les plantilles, i els treballadors han insistit que per prendre una decisió així cal el consens dels treballadors.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor