Turquia.- Detinguts tres milicians d’Estat Islàmic que pretenien atemptar contra transsexuals

  • La Policia turca ha detingut a última hora de dimarts tres presumptes milicians del grup terrorista Estat Islàmic que tenien previst perpetrar un atemptat contra persones transsexuals, segons ha informat l'agència de notícies Dogan.

VilaWeb
22.06.2016 - 10:42

ISTANBUL, 22 (Reuters/EP)

La Policia turca ha detingut a última hora de dimarts tres presumptes milicians del grup terrorista Estat Islàmic que tenien previst perpetrar un atemptat contra persones transsexuals, segons ha informat l’agència de notícies Dogan.

Els sospitosos, un ciutadà turc i dos russos de la regió del Daguestan, romanen detinguts a l’espera que es presentin els càrrecs en contra seva en un tribunal d’Istanbul. Les autoritats no s’han pronunciat sobre aquest cas.

Les detencions arriben després que la setmana passada la Policia confisqués armilles d’explosius durant diverses batudes realitzades en dos suburbis d’Istanbul. Els comandaments van indicar que havien actuat basant-se en informes d’Intel·ligència que assenyalaven que milicians de grups integristes sunnites planejaven perpetrar un atemptat contra la marxa de l’orgull transsexual convocada pel 19 de juny.

Les autoritats van decidir prohibir la marxa argumentant motius de seguretat i agents antidisturbis de la Policia van llançar gasos lacrimògens i pilotes de goma per dispersar les 50 persones que van acudir a la convocatòria.

El governador d’Istanbul també ha prohibit la celebració d’una marxa de l’orgull gai que estava convocada per a aquest diumenge, però els convocants han dit que pressionaran per poder celebrar la seva marxa reivindicativa.

Citant fonts de la Policia antiterrorista, Dogan ha informat que els tres sospitosos havien viatjat a zones de guerra controlades per Estat Islàmic. El grup terrorista ha augmentat en els últims mesos les seves accions contra objectius a Turquia, que té frontera amb l’Iraq i Síria, els dos països on Estat Islàmic controla àmplies zones de territori.

Les autoritats turques han atribuït a Estat Islàmic dos atemptats suïcides perpetrats a Istanbul el 2016 i diversos atacs perpetrats a les ciutats de Gaziantep i Sanliurfa. Istanbul ha acollit marxes de l’orgull gai des del 2003, i ha atret desenes de milers de persones, però la manifestació de l’any passat va ser dissolta per agents antidisturbis de la Policia. A diferència del que succeeix en altres països amb majoria de població musulmana, l’homosexualitat no és un delicte a Turquia, encara que continua havent-hi hostilitat contra els homosexuals.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor