13.12.2025 - 08:44
|
Actualització: 13.12.2025 - 11:34
El president dels Estats Units, Donald Trump, ha anunciat que el país començarà a fer atacs terrestres en la lluita anunciada contra el narcotràfic. Ara, no ha especificat que hagin de ser únicament a Veneçuela. A banda, ha volgut precisar que aquestes operacions per terra es dirigiran contra “gent horrible que porta drogues” cap als Estats Units. “I ara comencem per terra [els atacs]. I per terra és molt més fàcil. I això començarà a passar”, ha dit Trump quan li han preguntat per la situació amb Veneçuela durant una conferència de premsa al despatx oval.
També ha assegurat que el govern dels EUA ha reduït el tràfic de drogues a nivells mai vistos. Segons que ha explicat, han tallat un 96% de les drogues que arriben per mar, i ha afegit que no li agradaria ser el 4% restant, tot fent referència als atacs al Carib contra vaixells sospitosos de transportar-ne, pels quals ha estat acusat de cometre assassinats extrajudicials.
Amb to distès, ha demanat als presents al despatx oval: “Voleu anar a pescar a aquella zona? Algú vol anar-hi a pescar? No ho crec.” Els bombardaments nord-americans contra embarcacions han causat més de vuitanta morts.
En relació amb el petroli veneçolà, Trump no ha volgut concretar quines seran les següents accions després de la confiscació d’un petrolier amb cru veneçolà davant les costes de Veneçuela fa dos dies.
Trump també ha criticat Colòmbia, com ja havia fet quan va afirmar que el president Gustavo Petro seria “el següent” en la lluita contra el narcotràfic, si bé ha volgut diferenciar-ho de la situació veneçolana. “Colòmbia té almenys tres fàbriques de cocaïna. És un país diferent. No n’estem satisfets. Però ho aturarem”, ha dit.