Trias presenta una llista amb membres de Junts, el PDECat, Demòcrates i MES

  • Neus Munté, Jordi Martí, Victòria Alsina, Damià Calvet, Joana Ortega i Josep Rius seran a les primeres posicions

VilaWeb
22.04.2023 - 13:45
Actualització: 22.04.2023 - 18:30

L’ex-batlle de Barcelona Xavier Trias ha fet pública la llista electoral què es presentarà a les eleccions municipals del 28 de maig. La candidatura es dirà “Trias per Barcelona” i anirà més enllà de Junts per Catalunya, el partit que va proposar-lo originalment de candidat. Tal com Trias havia repetit unes quantes vegades, la seva candidatura anirà més enllà de Junts i inclourà representants del PDECat, Demòcrates i el Moviment d’Esquerres (MES).

Trias s’acompanya de noms en les primeres posicions com ara Neus Munté, en segon lloc; Jordi Martí, tercer; Victòria Alsina, quarta; Damià Calvet, cinquè; Joana Ortega, sisena; i Josep Rius, setè. “Hem fet un equip molt potent i guanyador. Traurem 13, 14, 15 o 16 regidors si no badem, penquem i generem una onada d’entusiasme que faci que la gent ens voti”, ha dit Trias a la plaça del Rei.

Joan Rodríguez, en serà el vuitè; Assumpció (Titón) Laïlla, la novena; i Ramon Tremosa, el desè. La llista la tanca Pilar Calvo, diputada de Junts a Madrid.

“Tots estem compromesos per a produir un canvi important en la ciutat. Som persones preparades i no gent que només és activista”, ha afegit Trias. Per la seva part, Calvet ha demanat de posar fi a “l’urbanisme ideològic” i Ortega ha acusat Colau de ser una batllessa que “només renya”.

Munté ha dit que treballarien amb el tercer sector social per garantir qualitat de vida, i Martí s’ha dedicat a qüestions de seguretat: “La seguretat és una política social de primer ordre, sense seguretat no hi ha ni llibertat ni progrés individual ni col·lectiu.” Alsina ha dit que, si governen, Barcelona tornarà a ser una ciutat capdavantera: “Construirem la marca Barcelona amb la societat civil i farem una acció exterior de tots i per a tots.”

L’acte s’ha clos amb la reproducció de “Tornaràs. La Barcelona que estimem”, la cançó de la campanya electoral.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor