Així seran els trens de FGC que connectaran Barcelona i l’aeroport en vint minuts

  • Entraran en funcionament entre final del 2026 i començament del 2027

VilaWeb
24.10.2025 - 11:30
Actualització: 24.10.2025 - 12:57

La fàbrica d’Alstom a Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) ha començat les proves de validació del primer tren de la futura línia R-Aeroport de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), que connectarà Barcelona amb l’aeroport de Barcelona. Aquesta és l’última fase dels tests previs abans de començar les proves sobre la infraestructura d’ADIF.

El president de la Generalitat, Salvador Illa, ha visitat avui la factoria i ha destacat que el nou servei garantirà un accés “més fàcil, ràpid i fiable” a l’aeroport amb transport públic.

El servei, que tindrà freqüències de pas cada quinze minuts, connectarà set estacions —Sant Andreu, Sagrera, Clot, passeig de Gràcia, Sants, Bellvitge i el Prat— amb les dues terminals de l’aeroport. El trajecte complet durarà uns vint minuts.

Els nous trens incorporen pantalles amb informació dels vols en temps real, espais per a maletes i bicicletes, endolls, punts de càrrega USB i xarxa wifi. A més, són plenament accessibles per a persones amb mobilitat reduïda i problemes auditius. Fan 85 metres de llarg, repartits en cinc cotxes, i tenen una vintena de portes d’accés. La capacitat total serà de 656 viatgers –202 dels quals, asseguts– i arribarà a una velocitat punta de 120 km/h.

VilaWeb
VilaWeb

El primer dels deu trens que operarà en la línia ja està enllestit, i ara fa la fase final de proves. Actualment, se’n fan les proves estàtiques i dinàmiques a la fàbrica, i més endavant es faran proves a la xarxa ferroviària per a comprovar la tracció o la frenada, entre altres qüestions.

FGC ha invertit un total de 177 milions d’euros en aquest projecte, 107 dels quals pertanyen al disseny, fabricació i posada en marxa dels nous vehicles i 70 per a les tasques de manteniment durant 15 anys.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor