Els trens d’FGC a l’aeroport de Barcelona passaran cada quinze minuts

  • La companyia va formalitzar la compra de deu unitats i el seu manteniment per cent setanta-set milions d'euros

VilaWeb
02.09.2022 - 15:21

Els trens de Ferrocarrils que uniran el centre de Barcelona amb l’aeroport de Barcelona tindran una capacitat per a sis-cents passatgers i una freqüència cada quinze minuts. L’objectiu és que sempre hi hagi un tren a l’andana de aeroport per rebre els passatgers a la T1 i que s’adrecin al centre de la ciutat o altres estacions d’intercanvi amb altres modes de transport com el metro, altres trens i els busos. El vice-president del Govern i conseller de Polítiques Digitals i Territori, Jordi Puigneró, ha visitat avui la fàbrica d’Alstom a Santa Perpètua de Mogoda per seguir la fabricació de les unitats d’aquesta nova línia.

El passat juliol, FGC va formalitzar la compra de deu trens i el seu manteniment per cent setanta-set milions d’euros. El contracte inclou també el manteniment durant quinze anys. Per això, Alstom construirà un taller específic per a FGC de tres mil metres quadrats per dur a terme els treballs dins de la mateixa instal·lació, de manera que suposarà la creació de nous llocs de treball. Per finançar la compra, FGC va acordar la inversió amb diverses entitats financeres i el Banc Europeu d’Inversions. La primera de les unitats és previst que s’entregui en tres anys.

Els trens seran de de pis baix, excepte la zona de bogies i cabina; amb dobles portes de més amplada i situades a l’alçada de l’andana i puguin assolir una velocitat màxima de cent vint quilòmetres per hora. Els cotxes s’han dissenyat de manera que s’aprofiti al màxim l’espai interior i estaran dotats d’endoll, punts de recàrrega USB a tots els seients i xarxa wifi.

El vicepresident del Govern i conseller Polítiques Digitals i Territori, Jordi Puigneró, ha destacat que amb aquesta actuació el Departament assumeix un “triple compromís amb el país: connectivitat global, aposta per la descarbonització i aposta per la indústria i l’economia de Catalunya”. Al seu torn, la presidenta de FGC, Marta Subirà, ha detallat que els nous trens “es desenvoluparan seguint criteris d’ecodisseny i es buscarà la màxima reducció de pes per minimitzar-ne el consum” i que estaran construïts amb un materials amb un 96% de reciclabilitat.

L’impuls per a la compra dels nous trens ha estat possible gràcies al Contracte Programa entre la Generalitat i Ferrocarrils, signat el desembre passat, a través del qual el Govern assegura a FGC el finançament necessari per a executar els projectes estratègics a curt i mig termini.

El Govern va encarregar a FGC la gestió d’aquesta línia tal com estableix l’Estatut per a les línies amb inici i final a Catalunya. Amb tot, Renfe ha suggerit en els últims anys allargar el recorregut de l’R4 des del Vallès fins a l’aeroport per no congestionar més els dos túnels que creuen Barcelona per Passeig de Gràcia i per Plaça Catalunya, un punt de vista que també va compartir al 2020 la Plataforma pel Transport Públic.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor