Els treballadors de TV3 i Catalunya Ràdio voten a favor de mantenir les marques clàssiques, amb un 90% de suport

  • Hi ha participat més del 62% de la plantilla, per demanar de conservar les marques de TV3 i Catalunya Ràdio com a marques d'identitat
  • La direcció defensa la convivència de marques, però reivindica la seva estratègia de marques

VilaWeb
27.11.2025 - 23:31
Actualització: 28.11.2025 - 11:15

Els treballadors de TV3 i Catalunya Ràdio han votat majoritàriament a favor de mantenir plenament actives i visibles les marques clàssiques dels mitjans públics. Un 63,27% dels treballadors de TV3, Catalunya Ràdio i la Fundació la Marató han participat en la consulta interna convocada pels comitès d’empresa, i un 89,96% hi han votat a favor. Per contra, un 5,40% ha votat que no i un 4,64% han votat en blanc.

La direcció de 3Cat ha reaccionat als resultats amb un comunicat on diuen que estan compromesos amb la convivència de les marques clàssiques, però alhora defensen l’estratègia seguida i diuen que ha multiplicat l’impacte dels mitjans.

Els treballadors havien de contestar a la pregunta “Estàs d’acord que TV3 i Catalunya Ràdio, i totes les seves marques, continuïn plenament actives i visibles tant en antena com a la plataforma, les aplicacions i les xarxes socials?”. La consulta no és vinculant, però els resultats són un missatge clar a la direcció de 3Cat: la plantilla vol preservar TV3, Catalunya Ràdio i totes les marques associades.

Segons que informen els comitès d’empresa en un comunicat, els treballadors de l’ens CCMA no han pogut participar en la votació perquè la direcció no n’ha facilitat el cens. A més, antics treballadors jubilats o que han canviat de mitjà han expressat el suport a la resistència en contra del canvi amb 324 signatures en defensa de les marques clàssiques.

“Ara la direcció ha d’escoltar la veu dels treballadors, corregir la política de marques i respectar la funció dels mitjans sense amagar ni menystenir TV3 i Catalunya Ràdio ni ara ni en el futur”, diuen els comitès d’empresa.

Tensió per l’expansió de 3Cat

La votació s’ha fet després de mesos de tensió arran de la pèrdua de visibilitat de les marques històriques en benefici de 3Cat i 3CatInfo. Tot i que la direcció havia recuperat elements com els micròfons amb els logotips tradicionals i la signatura clàssica de les cròniques, els treballadors consideraven que no n’hi havia prou.

La direcció manté el canvi de nom dels canals informatius 24 hores, ara sota la marca 3CatInfo, i continua defensant la nova estratègia digital. Tanmateix, els comitès reclamen de preservar totes les marques consolidades –TV3, Catalunya Ràdio, 3/24, Catalunya Informació, Super3, 33, Esport3, Catalunya Música i iCat– i recuperar-ne la presència gràfica i els perfils propis a les xarxes.

Amb la votació tancada, els representants dels treballadors es tornaran a reunir per acordar com traslladar formalment el resultat a la direcció i reclamar-ne una resposta.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor