Trànsit apel·la als sentiments per reduir a zero les víctimes mortals en carretera

  • Jané assegura que no és una utopia i recorda que des del 2000 s'ha reduït un 70% la mortalitat

VilaWeb
13.07.2017 - 13:13

Jané assegura que no és una utopia i recorda que des del 2000 s’ha reduït un 70% la mortalitat

BARCELONA, 13 (EUROPA PRESS)

El Servei Català de Trànsit (SCT) ha llançat una campanya de publicitat amb l’objectiu de reduir a zero els morts a les carreteres amb un missatge que apel·la als sentiments de l’espectador recordant-li que els seus éssers estimats també poden ser víctimes.

En l’anunci –amb el missatge ‘Tots tenim família. A la carretera víctimes 0’– s’informa ciutadans anònims que la xifra de víctimes a Catalunya ha passat de 261 a 231 morts entre 2015 i 2016 i es pregunta quina hauria de ser la xifra aquest any, per seguidament mostrar que, malgrat que la xifra que donen com a resposta és baixa, les víctimes podrien ser els seus familiars més propers.

La campanya es basa en la política de visió 0 que va començar a implementar Suècia des de l’any 2000 i cerca reduir al mínim la xifra de morts arribant a 0 el 2050, un objectiu que per el conseller d’Interior, Jordi Jané, i la directora de Trànsit, Eugenia Doménech, “no és una utopia”.

Durant la presentació de la campanya al cinema Texas, el conseller ha considerat que l’anunci ajudarà a salvar vides en apel·lar als sentiments de cadascun, al fet que tots poden perdre un ésser estimat a la carretera: “No surt una carretera, un cotxe, una sirena, un hospital, surten persones normals amb famílies normals i l’impacte emocional de les persones”.

“Mai penses que et passarà i quan veus que et pot passar reacciones”, ha valorat Jané, que creu que si l’audiència s’identifica amb les històries s’aconseguirà una implicació emocional que és el que en realitat pot canviar les actituds i les conductes.

Aquesta campanya és diferent, segons Jané, en abordar “l’impacte que té per una persona pensar que darrere d’una xifra, per baixa que sigui, està la persona que més estimes”, de manera que cerca arribar al cor i a les emocions de les persones.

Les 18 persones que participen en la campanya són ciutadans anònims que no sabien com seria la campanya, a qui en una butaca de cinema els pregunten quina xifra admetrien com a vàlida de morts a les carreteres, i després se’ls exhibeix un vídeo dels seus éssers estimats com a possibles víctimes: “Llavors diuen que la xifra admissible és zero”.

70% MENYS EN 17 ANYS

Jané ha explicat que des que el Servei Català de Trànsit (SCT) va assumir les competències de trànsit i seguretat vial l’any 2000 s’han passat de 778 a 231 morts a les carreteres, un 70% menys, i “també llavors semblava una utopia”.

Ha destacat que el primer semestre d’aquest any hi ha hagut 66 morts en 71 accidents de trànsit, la més baixa des de l’any 2000, per la qual cosa les xifres demostren que és possible reduir víctimes, ha advertit.

La campanya es començarà a difondre en mitjans de comunicació el 14 de juliol i es perllongarà fins al 31 de desembre del 2017 en televisió, ràdio, premsa escrita i internet.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor