20.03.2017 - 14:23
La CGT ho rebutja perquè creu que vol preservar els privilegis i l’opacitat
BARCELONA, 20 (EUROPA PRESS)
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha presentat una proposta per integrar al personal directiu i tècnic del Metre en el conveni col·lectiu per complir la sentència judicial del 2015, que considerava il·legal que aquests treballadors estiguessin fora de conveni i obligava l’empresa pública a realitzar la integració.
Fonts de TMB han assegurat aquest dilluns a Europa Press que la proposta inclou aproximadament 200 persones en el conveni i que la intenció de l’empresa és “complir les resolucions judicials”.
La Confederació General del Treball (CGT) ha rebutjat aquest dilluns en roda de premsa la proposta, ja que considera que TMB vol preservar els privilegis del personal directiu i tècnic de l’empresa i l’opacitat dels seus sous.
El portaveu de la secció de la CGT en el Metro, Oscar Sánchez, ha afirmat que la proposta és il·legal perquè contradiu les resolucions judicials i ha presentat al·legacions a la jutgessa, en les quals critiquen que perpetua les desigualtats salarials; no s’ha negociat ni comunicat amb els sindicats; no fixa una data per fer efectiva la integració al conveni; i no fa públic el salari ni quines funcions realitzen els treballadors afectats.
A més, l’advocada que defensa a la CGT, Teresa Blasi, ha destacat que la proposta contempla la creació de dos complements salarials, denominats de ‘millora voluntària’ i ‘d’integració’, que queden fora del conveni i que tenen l’objectiu de compensar el canvi de retribució, per la qual cosa creu que suposa “perpetuar i engrandir” les diferències salarials dins de l’empresa.
Blasi ha definit que el projecte de TMB és una “barbaritat” jurídicament, que suposa una reculada en el procés, i critica que l’empresa vulgui crear tres categories noves en el conveni per integrar aquestes persones, ja que creu que s’haurien d’incloure en les ja existents.
El sindicat afirma que el procés s’ha allargat perquè TMB ha incomplit les sentències judicials, que obligaven a executar la integració, encara que l’empresa assegura que ha fet “els passos que requeria la jutgessa” i espera que aquest sigui el definitiu.
COL·LOCACIÓ DE POLÍTICS
Sánchez ha considerat que és un tema polític i que TMB està ocultant els salaris i les situacions laborals de polítics i expolítics, que tenen llocs directius i tècnics en l’empresa i contractes fora del conveni col·lectiu, perquè si es feien públics suposarien un “escàndol”.
Segons ell, TMB col·loca polítics que “han fet servei en la seva vida política i se’ls retribueix” amb un lloc en l’empresa, que qüestiona la seva capacitat per exercir-los i responsabilitza l’actual Ajuntament i els anteriors.
Ho ha exemplificat amb els casos del vicepresident de TMB i alcalde de Sant Joan Despí (Barcelona) i pel PSC, Antoni Poveda; el Director de Màrqueting de TMB i exalcalde de Gavà (Barcelona) pel PSC, Joaquim Balsera; i l’adjunt al conseller delegat i membre d’ICV, Pau Noy.
També ha criticat que tenen uns salaris “desorbitats” i que cobren més que l’alta direcció, per la qual cosa no veu coherent que tinguin millors condicions per les seves funcions i les seves capacitats.

