02.10.2025 - 13:00
|
Actualització: 02.10.2025 - 17:54
TMB ha anunciat que augmentarà les places ofertes per a visitar les estacions de metro fantasma, atesa l’allau de demandes ciutadanes que han rebut.
Per a la primera remesa de visites, hi havien obertes al voltant de 5.033 places, que es van esgotar en qüestió d’hores, amb milions de peticions d’accés. Arran d’aquesta elevada demanda, TMB ha decidit d’obrir una nova remesa de places.
Encara no se sap amb exactitud quins dies seran disponibles per a les noves visites. TMB explica que no és previst que aquestes estacions es converteixin en una atracció turística a llarg termini, sinó que ho emmarquen en el centenari del metro de Barcelona.
A principis de setembre, TMB va anunciar que obriria per primera vegada les conegudes com a estacions fantasma de Gaudí i Correus i vuit espais singulars de la xarxa de metro, entre els quals hi ha els tallers de Santa Eulàlia i ZAL, la subcentral elèctrica de Mercat Nou, el centre de control del metro, la sala de simuladors de conducció i l’antiga escala de caragol d’Urquinaona.
Les visites que hi havia fins ara programades són:
- 4, 5, 25 i 26 d’octubre: visites a l’estació de Gaudí.
- 20, 21 i 22 d’octubre i 17, 18 i 19 de novembre: visites a l’estació de Correus.
Com es pot reservar plaça?
En les pròximes hores, TMB explicarà com es pot accedir a les noves places.
Què tenen d’especial les estacions fantasma?
Gaudí: construïda el 1968 entre les estacions de Sagrada Família i Sant Pau-Dos de Maig (L5), mai no es va posar en servei. Ara se’n podrà veure l’andana i conèixer la història del metro.
Correus: va funcionar del 1934 al 1972 i es va clausurar amb l’ampliació de la línia fins a la Barceloneta. Les visites seran de matinada, ja que només s’hi pot accedir per les vies des de l’estació de Jaume I (L4).
Què més es podrà visitar?
- Taller de Santa Eulàlia (1922), el més antic, declarat bé cultural d’interès local.
- Taller de ZAL, el més nou, que dona servei a les línies automàtiques 9 i 10.
- Subcentral de Mercat Nou, un dels edificis originals del Metro Transversal, obra de l’arquitecte Joan Bergós Massó.
- Escala de caragol d’Urquinaona, un element històric que ha sobreviscut a l’enderrocament de l’edicle original de ferro i vidre.
- Centre de control del metro i sala de simuladors de conducció, espais claus en la gestió i formació dels treballadors.
Quin és l’objectiu de la iniciativa?
Segons el conseller delegat de TMB, Xavier Flores, l’objectiu és celebrar el centenari del metro amb la ciutadania i mostrar-ne els espais més emblemàtics. “Aquests cent anys són un èxit compartit amb el milió i mig de persones que cada dia fan servir el metro”, ha dit.