Un terratrèmol causa més de 800 morts i 2.500 ferits a l’Afganistan

  • El sisme s’ha sentit també a la frontera amb el Paquistan, on no consta cap víctima, ara com ara

VilaWeb
Fotografia: EFE / EPA / Samiullah Popal
01.09.2025 - 08:15
Actualització: 01.09.2025 - 11:20

Un terratrèmol de magnitud 6 a l’escala de Richter ha sacsejat l’est de l’Afganistan, a la frontera amb el Pakistan, i ha deixat almenys 800 morts i 2.500 ferits, segons que han confirmat les autoritats instaurades pels talibans, la majoria a la província de Kunar.

El terratrèmol ha tingut lloc a les 23.47 (hora local) amb epicentre a 42 quilòmetres de Jalalabad, capital de Nangarhar, i una profunditat de vuit quilòmetres, segons que ha indicat el Servei Geològic dels Estats Units. Hi ha hagut dues rèpliques de 5,2 i 4,7 respectivament.

Les carteres d’Interior, Defensa i Sanitat treballen per a “evaquar als màrtirs, traslladar els ferits i entregar aliments i subministraments mèdics” a les zones afectades, inclosa la sortida de quaranta vols des de Nangarhar per a evaquar centenars de víctimes.

Al Pakistan s’han registrat forts tremolors a la capital, Islamabad, i també a Chakwal, Taxila, Wah Cantt, Lahore, Peshawar, Mardan, Murree i zones properes. De moment no consta cap víctima ni tampoc danys materials, segons que ha informat la cadena Geo TV.

Segons les informacions recollides per l’agència afgana de notícies Jaama Press, el terratrèmol ha destruït diverses localitats a Kunar i Nangarhar, atès que l’hipocentre ha estat ubicat relativament prop de la superfície. La construcció dels habitatges de tova i pedres també n’ha facilitat l’esfondrament.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor