22.04.2020 - 11:23
|
Actualització: 22.04.2020 - 14:36
El temporal que està afectant el Principat ha fet créixer molt el cabal de diversos rius, que ha superat el llindar d’alerta o perill a l’Onyar, el Daró, el Llobregat i la Tordera. També el riu Gurri al seu pas per Vic, on ahir va arrossegar un home fins a fer-lo desaparèixer. Avui els equips d’emergència han trobat un cos sense vida que podria ser correspondre a aquesta.
El conseller d’Interior, Miquel Buch, ha explicat que s’havia trobat la bicicleta en què anava el desaparegut, però no a l’home, de manera que es va iniciar l’operatiu de recerca amb agents dels Mossos d’Esquadra, Bombers de la Generalitat i la policia local de Vic, que finalment l’han trobat avui.
Protecció Civil, que manté el pla Inuncat en fase d’Alerta, ha informat que la caiguda d’una mota al Baix Ter ha obligat els Mossos d’Esquadra a evacuar els masos de la zona inundable entre Torroella de Montgrí i la gola del riu, una de les zones més afectades pel temporal Glòria del gener passat. Tots els afectats seran traslladats en un pavelló del municipi.
Podeu consultar els cabals dels rius a la web de l’Agència Catalana de l’Aigua.
🔴 En aquets moments s'està treballant per reparar la mota afectada per filtracions al #Ter a l'Estartit. #ProteccioCivil #INUNCAT
Imatge de la zona afectada. ⬇ pic.twitter.com/uq9Cy44epe— Protecció civil (@emergenciescat) April 22, 2020
El temporal també està causant afectacions importants en la xarxa de carreteres. En total hi ha una vintena de talls per inundacions, esllavissades o obstacles a la via, entre els quals destaquen la C-31 a Ullà, la C-35 a Fogars de la Selva, la N-260 a Llançà i Portbou.
Podeu consultar totes les afectacions a la web del Servei de Trànsit.
🚁🎥 Imatges aèries #SCT de la BV-2041, carretera de Begues, que es troba actualment tallada per esllavissades
Segueix-ne l'evolució 👉 https://t.co/aZDuz4oPuj pic.twitter.com/aChs77U820
— Trànsit (@transit) April 22, 2020
El telèfon 112 d’emergències ha rebut en aquest episodi 1.330 trucades, concentrades majoritàriament a l’àrea metropolitana de Barcelona, on l’aiguat ha estat especialment intens aquesta nit passada, sobretot al Barcelonès, Baix Llobregat, Vallès Occidental, i el Maresme. De fet, la ciutat de Barcelona ha superat el rècord històric de pluja acumulada durant un mes d’abril.
El Servei Meteorològic ha informat que l’avís per acumulació de pluges continuarà vigent fins al migdia, després s’espera que la intensitat de les precipitacions comenci amainar.
📣 Fins a migdia es manté vigent l'avís per acumulació de pluja 🌧 emès pel Servei Meteorològic de Catalunya.
En el període vigent d'avís es podran acumular entre 10 i 20 mm més al sector avisat, i no es descarta que localment s'acumulin fins a 30 mm més. pic.twitter.com/4x3EcuNppF— Meteocat (@meteocat) April 22, 2020
Vegeu imatges de les crescudes dels rius.
#eltempsdesdecasatv3 #324eltemps El Daró al seu pas per La Bisbal d'Empordà a 80m3/s. Salut!!! Cuideu-vos!! pic.twitter.com/OMRxtJHF29
— Marc Vilà Salvà (@MarcVilSalv1) April 21, 2020
⚠️🎥 VÍDEO: així baixa l’aigua a la confluència dels rius Ter, Onyar i Galligants a #Girona. El @girona_cat manté l’alerta per risc d’inundacions. Continua plovent pic.twitter.com/c0nzwhvOXz
— CatInfo Girona (@Cati_Girona) April 22, 2020
🎥 9:40h El cabal de l'Onyar és de 446 m3/s (el desbordament és a 600). El Ter a Girona està molt més baix, 379. Pendents també dels pantans: Sau està al 93,1% i Susqueda al 99,1% 🌧️ Durant el temporal Glòria el Ter es va desbordar quan es va desembassar Susqueda @tvgirona pic.twitter.com/wYnuqGbFbO
— Clara Vicenç i Romaguera (@claravromaguera) April 22, 2020