Veïns de Barcelona, molests per talls elèctrics recurrents

  • Aquest cap de setmana, veïns i comercials del carrer de Marià Aguiló del barri de Poblenou van estar-se més de vint-i-quatre hores a les fosques

VilaWeb
01.07.2025 - 11:01
Actualització: 01.07.2025 - 13:03

Uns quants veïns de Barcelona es queixen que fa setmanes que sofreixen talls elèctrics amb freqüència. N’hi ha que duren hores i que es fan setmanalment i n’hi ha d’altres, en canvi, que són petits talls diaris que duren pocs segons. Aquest cap de setmana mateix, per exemple, veïns i comercials del carrer de Marià Aguiló, al barri de Poblenou, van estar-se més de vint-i-quatre hores a les fosques: des de les 16.00 de divendres fins a les 19.20 de dissabte, segons que va informar Betevé.

Ahir al vespre, els afectats van ser veïns de l’Eixample i Sarrià –558 concretament. Segons que ha explicat Endesa, entre les 19.00 i les 22.00 hi va haver una situació de simultaneïtat d’avaries a la xarxa de mitjana tensió i es va reconfigurar la xarxa des del centre de control per minimitzar l’impacte als clients, aïllar les avaries i poder restablir el servei ràpidament. La majoria va recuperar-lo i, després de dues hores, les incidències van quedar resoltes, tret de dos casos en què Endesa encara treballa.

Així doncs, són talls que, tot i concentrar-se majoritàriament a l’Eixample i el centre de Barcelona, afecten pràcticament tots els barris de la ciutat i, per tant, centenars de barcelonins, tal com es pot comprovar en un mapa a temps real d’Endesa, una de les grans empreses de distribució d’electricitat a l’estat espanyol. En aquest mapa, es pot consultar en quins punts de Barcelona hi ha talls, quanta gent afecta, l’hora i data d’interrupció i reposició del servei i quin tipus d’avaria és, però no dóna informació addicional. En la majoria dels casos, l’empresa d’electricitat espanyola apunta que són avaries BT, és a dir, de baixa tensió, però res més.

Els veïns afectats fa dies que ho denuncien per diversos canals de comunicació, com ara X, sense tenir encara cap resposta.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor