Els talibans permeten la reobertura de l’única ràdio gestionada per dones a l’Afganistan

  • Després d'un mes sense emetre, ho podran tornar a fer perquè han acceptat les condicions que els imposa el govern talibà

VilaWeb
23.02.2025 - 16:50
Actualització: 23.02.2025 - 19:50

El govern talibà de l’Afganistan ha permès la reobertura de l’única ràdio gestionada per dones al país, Radio Begum. Després de gairebé un mes, podran tornar a obrir perquè han acceptat les condicions que els imposen els talibans. També podrà tornar a emetre l’emissora Radio Jawanan, dirigida per joves, que també ha acceptat les imposicions del govern.

Els talibans havien suspès tots dos mitjans després d’acusar-los de cooperar amb mitjans prohibits al país i d’abusar de les llicències d’emissió. Per això, la solució del govern va ser de restringir la llibertat informativa al país i d’esclafar els drets de les dones a l’educació i a la feina.

El Comitè de Seguretat de Periodistes Afganesos (AJSC), un dels principals impulsors de la iniciativa per a reprendre les transmissions de totes dues emissores, ha acollit amb satisfacció la notícia.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor