22.02.2017 - 13:06
MADRID, 22 (EUROPA PRESS)
El director tècnic de la Reial Federació Espanyola de Taekwondo al Centre d’Alt Rendiment de Madrid, Marco Carreira, creu que “el futur” del taekwondo espanyol està “en lloc segur” perquè malgrat tenir un equip amb “joves”, tots ells són “molt bons professionals”.
“El futur del taekwondo espanyol està ben resguardat. Tenim un equip de futur molt bo i el que més m’agrada és que, sent tan joves, són molt bons professionals”, ha apuntat en declaracions facilitades per la Reial Federació Espanyola de Taekwondo.
Carreira fa 12 anys que és al CAR i ha assegurat que és dels “primers” anys en què l’equip sencer “sap a què ve”. “Això és molt positiu perquè al final jo només m’haig d’encarregar de dirigir l’orquestra perquè tots venen a tocar i tots saben què han de tocar”, ha detallat.
El cap de setmana passat es va celebrar el Campionat d’Espanya al municipi de San Sebastián de los Reies (Madrid) i els esportistes que entrenen a les seves ordres es van penjar cinc medalles d’or (Jesús Tortosa, Javier Pérez, Raúl Martínez, Daniel Rosa i Pablo Fernández), dues plates (Adrián del Rio i Manuel Parada) i un bronze (Víctor García).
“En teoria és el que ha de ser perquè són esportistes que estan per aconseguir metes més altes que un Campionat d’Espanya. Però sí que és veritat que n’hi ha alguns en un procés de canvi entre una categoria i una altra i haver aconseguit el títol és important”, ha destacat.
Tot i això, Carreira ha advertit que de vegades per als taekwondistes és més complicat un Campionat d’Espanya que una gran cita internacional per la “pressió” de ser els favorits. “En aquest sentit, l’èxit ha estat força important perquè classifica molt per al Campionat del Món però, sobretot, perquè la feina que estem fent, està donant resultats molt positius. Hem canviat la manera de treballar i està donant els seus fruits”, ha explicat.
El director tècnic ha indicat que ara estan fent més “recalcament” en la preparació física. “Fem més feina en la resistència per adaptar-nos al taekwondo que ve ara, amb la nova normativa”, ha aclarit.
“Hi ha molta gent que té automatismes de l’anterior reglament i el que per a alguns eren abans elements bàsics per executar la seva tècnica, ara són amonestacions”, ha assenyalat, i ha subratllat que “en línies generals” no ha afectat els esportistes.
Entre els taekwondistes que entrenen amb Carreira, sobresurt l’olímpic Jesús Tortosa, un esportista amb les característiques dels “campions”. “Té l’ambició, un plus a nivell mental per lluitar fins al final, capacitat de sacrifici, li apassiona l’esport, una família enfocada en l’esport. Després hauran de respectar-lo les lesions, que no tingui contratemps”, ha apuntat.
A més, ha ressaltat que el madrileny no és “gens prepotent”. “A l’inrevés, té un caràcter força introvertit i no va de figura. La relació amb el grup és molt bona”, ha valorat Carreira.
D’altra banda, Javier Pérez, guanyador de l’Open dels Estats Units, és un altre dels esportistes que destaca en el seu equip, però compta amb el handicap d’estar en el mateix pes que Joel González “un mite del taekwondo espanyol i mundial”. “Hi ha Javier i al CAR Sant Cugat hi ha Marcos Caballero, que no sé si treurà el lloc a Joel, però sí que li generarà molta competència i això és molt bo per al mateix Joel”, ha admés.

