05.04.2017 - 13:31
BARCELONA, 5 (EUROPA PRESS)
La jove de 19 anys detinguda aquest dimecres al matí per presumptament intentar captar dones per integrar-les a Daesh les animava a què tinguessin fills per incorporar-los a la causa gihadista, han informat els Mossos d’Esquadra en un comunicat.
La jove publicava missatges en els perfils que tenia en les xarxes socials “idealitzant el paper de la dona en la lluita gihadista” i exaltant el paper dels qui lluiten en l’organització terrorista.
La jove és de nacionalitat marroquina, va arribar a Catalunya en els seus primers anys de vida i està previst que sigui traslladada a Madrid aquest dijous per passar a disposició judicial i que declari divendres davant el jutjat de l’Audiència Nacional.
La investigació va començar fa deu mesos quan els Mossos d’Esquadra van saber que la dona estava publicant contingut radical relacionat amb el gihadisme en les xarxes socials.
La detinguda, que no té antecedents penals, havia estat investigada anteriorment per la seva relació amb un dels detinguts en una altra operació antiterrorista, realitzada pels Mossos el 2015 sota el nom de Caronte.