Successos.- Desarticulat un grup criminal que estafava a empresaris amb bitllets tintats

  • Un home denuncia un fals segrest perquè els Mossos iniciïn una investigació

VilaWeb
09.04.2017 - 11:17

Un home denuncia un fals segrest perquè els Mossos iniciïn una investigació

BARCELONA, 9 (EUROPA PRESS)

Els Mossos d’Esquadra han detingut quatre homes, d’edats compreses entre els 32 i els 50 anys, com a presumptes autors de delictes d’estafa amb bitllets tintats i pertinença a un grup criminal, ha informat el cos en un comunicat aquest diumenge.

Els fets es remunten al 2 de març, quan la policia catalana va rebre la denúncia d’un empresari de Granollers (Barcelona) de nacionalitat pakistanesa pel segrest d’un compatriota seu, i aquest denunciant va afirmar haver rebut trucades exigint un rescat de 3.500 euros per alliberar al segrestat, que es trobava retingut a París.

El denunciant va pagar el rescat, però al no obtenir constància de l’alliberament del segrestat, va denunciar els fets, i, juntament amb la policia alemanya i francesa, es va iniciar una investigació per localitzar la víctima i identificar i detenir als presumptes segrestadors.

El 17 de març els investigadors van detenir un home a L’Hospitalet de Llobregat (Barcelona) quan intentava retirar diners del compte bancari en el qual s’havia realitzat el pagament del rescat.

Les indagacions policials van permetre identificar a altres dos membres més de la banda, que havien iniciat una estafa a un empresari del sector de la restauració de Badalona (Barcelona) mitjançant el mètode dels bitllets tintats.

Els agents van alertar el restaurador de les intencions del grup i aquest dilluns van arrestar els dos homes en un restaurant de la víctima a Badalona mentre intentaven realitzar l’estafa.

L’empresari de Granollers també havia estat víctima de l’estafa, però s’havia inventat el segrest, amb dades reals dels detinguts, perquè la policia iniciés la investigació i així recuperar els 50.000 euros estafats.

L’empresari, que havia ingressat els diners no per a un rescat sinó com a part de l’estafa, va ser detingut per simulació de delicte, el mateix dia que van detenir al quart membre del grup criminal.

Finalment, els detinguts, tres de nacionalitat camerunesa i un de chadiana, van passar a disposició judicial aquest dijous i van ser posats en llibertat amb càrrecs.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor